Grada nebo Gradient?
Docela podobné značky firem s docela podobným jménem… Na náš dotaz ale zástupce firmy Gradient sdělil,
že s firmou Grada nemají nic společného. Zajímavé, člověk by řekl, že ano. :-)
Knihy s logem GRADA vycházejí v České republice již od roku 1991. GRADA si za dobu své existence vybudovala pozici největšího tuzemského nakladatelství odborné literatury co do objemu tržeb, počtu vydávaných nových titulů
i šíří oborů své působnosti a to jak v České tak i ve Slovenské republice. K dnešnímu dni GRADA vydala téměř
5 300 titulů v celkovém nákladu skoro patnáct milionů knih. Nabídka společnosti GRADA pokrývá široké spektrum odborné literatury z nejrůznějších oblastí lidské činnosti. Ročně produkuje více než 380 novinek ve více než 25 oborech asi v 70 edičních řadách. Autorem loga z roku 1994 je Libor Samec ze studia Lonon.
Výrobce sportovních potřeb – jedna z vedoucích světových paraglidingových firem. Firma má od svého počátku sídlo v Praze. Kromě hlavní kanceláře je v Praze také GRADIENT servisní středisko, vzorkovna a prodejna. GRADIENT vznikl počátkem roku 1997 a od samého začátku se soustředil na svůj vlastní vývoj a výrobu. Používáním nejmodernějších technologií při vývoji a produkci klouzavých padáků si získal mezinárodní reputaci jako výrobce vysoké kvality a velmi vyspělé konstrukce.
Gradient představil nové logo 1. 2. 2007.
Také vám připadají tato dvě loga zvláštně podobná? :-)
Komentáře k článku
19. 3. 2008 07:49 Annie
Jinak souhlasím s tím, že někdy může člověk i neúmyslně vytvořit logo, které je zatraceně podobné už nějakému existujícímu.
18. 3. 2008 08:52 Tindo
17. 3. 2008 23:47 pipe
Zkuste si k obojímu domalovat očička.
17. 3. 2008 17:17 pipe
Paragliding? Mohlo by to být cokoliv jiného... Žádnou symboliku ani souvislost s oborem (padák, pohyb, let) v tom nevidím, Docela rád bych si přečetl autorovu expilikaci ;o) V tomto konkrétním případě hraje obrovskou roli podobnost názvů.
Když má podobné či stejné řešení smysl, tedy hlavu a patu v té které situaci, tak nic proti tomu. Zda to autor zná - a vědomě či nevědomě se inspiroval - to lze těžko prokázat. Sám jsem taky nevědomky pár věcí opráskl, aniž bych si to v ten moment uvědomil...
A s tou vzývanou originalitou to v principu prostě ani nemůže být tak slavné. Viz můj oblíbený text od Michla http://www.geocities.com/athens/2360/cz.redesign.html.
17. 3. 2008 17:17 ?
myslel som, ze logo grady je bezne zname ;)
zmena velkych pismen za male, kruhu za stvorec so zaoblenymi rohmi
vysek z opacnej strany.
celkom nahodne opakovanie ;)
zaujimave, ze logo je tiez umiestnene presne nad pismenom -a- a -d-, tak ako v grade. zabudol vycentrovat? ;) farby tiez pozil podobne, len to cele nechal "stmavnut". zaujimalo by ma co je to uz nasud, alebo nie ;)
_?
17. 3. 2008 17:04 Pavel
Zajímala by mě nějaká rada, jak se vyvarovat náhodě. Myslím, že v dnešní době je prakticky nemožné vymyslet něco nového.
17. 3. 2008 14:52 Font
Originalita grafického řešení třeba abstraktního symbolu v logu bude stále težší úkol – značek je strašně moc a toto “pátrání“ může částečně pomáhat se zorientovat v tom, co již na trhu existuje.
Neříkáme zde ale, že někdo něco ukradl. Může jít o náhodu, ale i té je třeba se vyvarovat.