Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Galerie Rudolfinum s novou koncepcí vizuální identity

Galerie Rudolfinum má od podzimu novou koncepci vizuální identity, jejíž součástí jsou i nové webové stránky. Nově zavedený vizuální styl galerie nadále pracuje s původní značkou, která byla proporčně upravena, aby zajistila jednotnost a rozpoznatelnost všech výstupů galerie. Autorem tohoto redesignu je plzeňské Studio Petrohrad.

Galerie Rudolfinum používá od devadesátých let geometrický symbol odvozený z erbu cechu malířů sestávající ze tří rovnostranných trojúhelníků v kruhovém poli doplněný o textové označení instituce. Typografická část značky byla v minulosti upravována vždy podle vizuálního stylu jednotlivých výstav a použité písmo se měnilo v závislosti na podobě dané vizuální kampaně. Cílem zadání proto bylo stanovení základních pravidel a rysů specifického vizuálního jazyka galerie, který by sjednotil využívání loga.  

Hlavním požadavkem na nový vizuální styl byla především univerzálnost, ale zároveň dostatečná rozpoznatelnost galerie v prostoru města i v situaci, kdy je hlavní důraz kladen především na rozmanitost výstavního programu. Grafické zpracování jednotlivých výstav nadále zůstává předmětem soutěže, každá výstava tak nese svůj jedinečný vizuální styl.

 

Iveta Bendová a Lukáš Pumpr z plzeňského Studia Petrohrad zodpovědní za redesign značky stanovili jediné pravidlo pro tvorbu plakátů k jednotlivým výstavám – v každém vizuálu musí být obsažen dominantní symbol kruhu se třemi trojúhelníky. Nově zavedený vizuální styl Galerie Rudolfinum pracuje s původní značkou, která byla proporčně upravena, zbavena konstrukčních nepřesností a doplněna o novou typografii. Účelem jednotného vizuálního stylu je především srozumitelně komunikovat obecné poslání a hodnoty galerie a zároveň odlišit galerii od ostatních institucí zabývajících se výstavní činností, především v rámci jednoho města. Na nové logo navazují také loga edukačního prostoru Artpark a Kina Rudolfinum. Designéři zde pracovali se třemi trojúhelníky, které jsou v prvním případě upraveny do podoby stavebnice nebo redukovány na jediný trojúhelník označující tlačítko Play.

 

Spolu s novou vizuální identitou byly vytvořeny také webové stránky ve spolupráci s designérem Teodorikem Menšlem. Hlavním přínosem nového webu je především jasnější navigace, která má návštěvníkovi usnadnit nalezení důležitých informací pomocí co nejmenšího počtu kroků. Minimalistický design základní struktury stránek nechává vyznít obrazový a video-materiál z pořádaných výstav. Slideshow na hlavní stránce umožňuje rychlý přehled o právě probíhajících akcích a novinkách.


Komentáře k článku

16. 11. 2017 01:43 sedl

Prijde mi, ze redakce tohoto jedineho bulvarku grafickeho designu predvadi kvalitni praci podobne jako studio petrohrad, ten prispevek neprinasi zhola nic. Logo je pravda nejake puvodni, ale doplneno o kvalitni grafiku a uceleny CI system, coz hadam, mela byt prace studia petrohrad, se nepodarilo vubec. Me by zajimalo proc to redakce zverejnila, co tim komu demonstruje.

15. 11. 2017 12:11 * Karel *

Asi by bylo na místě uvést, že Petrohrad nejsou autory té grafické značky. Dělaly pouze její redesign. (Font by mohl doplnit, kdo je autorem.) Debata nad tím, jeslti značka je to vhodná, je na místě, ale měla by se vést civilizovaně a na odborné úrovni.

13. 11. 2017 18:22 Robot

Radim: Projdou i silena zverstva, viz nektere Vase prace ;). Nicmene tahle vizualni identita me take neoslovila.

13. 11. 2017 15:50 Radim Zahraj_Typoadesign

Oh my fisher!...sranda roubovat symbol na typosku, jejichz vzajemne propojeni je jako kocka s pejskem...a to ze to nekdo nezna z lyzi a raket????...nesmysl, jak tohle mohlo projit...

10. 11. 2017 00:21 Kladivodic

Pominu-li to, ze jde o zcela nefunkcni vizualni identitu (logo je tady jen jako razitko - totalni absence celkoveho jednotneho vizualniho stylu, jakehokoliv jineho charakteristickeho prvku, barvy, principu, typografie...), je tu dalsi podivna vec, ktera nedava smysl: na prvni ukazce je videt, jak se logo zmensuje ve formatech. Co ale hned ten druhy obrazek, kde je na tech materialech o ruznych formatech logo vsude stejne velke? Ok, aspon se umistuje vsude stejne... aha, koukam na dalsi ukazky - ne, tady je zase pokazdy jinak velke, na jinem miste, s jinym prostorem kolem sebe atd. Chtel bych videt graficky manual k tomuto projektu, nema to hlavu ani patu!

9. 11. 2017 09:52 HEHE

šíleně bezobsažná blbost

8. 11. 2017 23:40 jan m

to jsou bikini? ;)

8. 11. 2017 21:58 pala

Je to nuda... Na obhajobu studia Petrohrad, které se pravidelně účastní všech možných soutěží, asi chápu proč :-/ Jinak k typo, to Suisse Neue je naprostej mrsk písmo. Fakt parádní polopatka :D

8. 11. 2017 13:35 Strejda Jára

To je hrozná nuda na takovou moderní galerii.

7. 11. 2017 14:58 Robert Štencl





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.