Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Drobný, ale drahý rebranding T-Mobile

Největší český mobilní operátor T–Mobile prochází relativně rozsáhlou změnou firemní identity, která však paradoxně nebude příliš vidět. Nejmarkantnějšího důsledku částečného rebrandingu, který byl zahájen loni v listopadu, si totiž všimne jen velmi pozorný telefonista – v logu T–Mobile se místo šedých teček objevily bílé, růžové T pak bylo nahrazeno bílým.

Někde se objeví i nápis prostě blíž. „Německé vedení se rozhodlo, že zjednoduší počty log. Českému T–Mobile připadlo logo, které bude obsahovat méně růžové,“ uvedla mluvčí operátora Martina Kemrová. Celý proces by měl být dokončen v březnu a bude se podle mluvčí T–Mobile týkat nejen loga samotného, ale i rozsáhlého souboru komunikačních kanálů firmy – tiskovin, označení vozového parku, letáků, zákaznických časopisů, firemních dokumentů, vizitek nebo dopisních papírů. „Změna se promítla i do práce s logem, jeho umístěním ve vizuálech či barevným složením loga. V konečném důsledku přinese nový vizuální styl sladění kreativity v jednotlivých zemích a zjednodušení práce s logem,“ doplňuje Kemrová. Tady se ale skrývá další paradox částečného rebrandingu v provedení T–Mobile. Mobilní operátor v rámci této změny nepočítá s výměnou označení budov nebo podnikových prodejen. T–Mobile se tak stane jednou z mála firem v Česku, ne-li jedinou, která bude mít na centrále vědomě neplatné logo.
Odhadnout, kolik částečný rebranding operátora bude stát, je obtížné. Ačkoli T–Mobile hovoří o částce výrazně nižší, odborníci soudí, že náklady mohou jít do desítek milionů korun. Všichni mobilní operátoři v minulosti prošli rozsáhlými změnami korporátní identity – Eurotel na O2 Telefónica, Oskar na Vodafone nebo Paegas na T–Mobile. Náklady rebrandingu přišly na stovky milionů korun. (zdroj MF Dnes 7. 1. 2008)


Komentáře k článku

10. 1. 2008 11:25 Paya

Cerna barva na ruzovem podklade je desna kombinace, zajimalo by me zda si pani z T-mobile vyzkouseli nejaky test citelnosti a kontrastu, zrejme ne :)

Normal-Fail (The contrast ratio is: 4,09)
Protanopia-Fail (The contrast ratio is: 3,20)
Deuteranopia-Passed at level2 (The contrast ratio is: 5,24)
Tritanopia-Fail (The contrast ratio is: 4,07)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.