Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Další „využití“ často kopírovaného motivu Jeffa Fishera?

Česká realitní síť Home 4 People má ve svém logu symbol podobný tomu, který je často kopírovaným po celém světě. Může to být náhoda, že spojení tří domečků a čtyř radostných postaviček do jedné optické hříčky napadlo ve stejném roce nezávisle na sobě více grafiků?

Jeff Fisher (studio LogoMotives) vytvořil řadu značek, které jsou po celém světě často kopírovány, což ukazuje na svém blogu.
Psali jsme o tom asi před dvěma lety zde.

Jeff za svá autorská práva neúnavně bojuje a upozorňuje všechny plagiátory na to, že okopírovali jím vytvořené dílo. A kupodivu často se mu podaří je přesvědčit, aby své logo smazali nebo změnili.

 

Vizuální styl realitky je celkem dobrý, výrazný, bohužel stojí na nepůvodním symbolu. A to navíc firma uvádí: 

„Samozřejmostí je pro nás dodržování vysokých etických standardů.Vlastníkem ochranné známky HOME 4 PEOPLE je společnost REAL ESTATE CZECH REPUBLIC a.s. Společnost REAL ESTATE CZECH REPUBLIC a.s. je součástí koncernu Národní Realitní Holding.“

Viz zde.

 

Tato značka je podle kurzy.cz registrována od konce roku 2011 jako obrazová ochranná známka (i když jako majitel je zde překvapivě uvedena navíc i firma BYTY CZ s.r.o). Jeff Fisher uvádí, že své logo vytvořil na začátku roku 2011.

Je to v pořádku, že okopírované logo úřady zaregistují jako ochrannou známku a tím ho chrání? K čemu ta registrace pak ale je?

Zdroj zde.

Podle nás by měla realitka značku předělat, aby dostála svému prohlášení o dodržování etických standardů. Co si o tom myslíte vy?


Komentáře k článku

28. 9. 2017 13:24 robot

No ja si myslim ze by vzdy melo existovat neco jako "research", pokud se jedna o nejakou seriozni tvorbu s nejakou urovni. Bez toho se to jednoduse neda delat. A pouzit vyhledani podle obrazku myslim taky neni tak slozite. Takze tohle by si kazdy designer mel dle meho hlidat sam. Samozrejme se muze stat ze takovou shodu neobjevi, ale vetsinou bych to videl na firmicky z horni dolni, ktere asi nebudou mit uplne zajem "hajit" svuj brand.

Vesmes si ale mylsim ze "vsechno uz nekdo udelal" (z globalniho hlediska), ale vzdy je nejaka cesta na zlepseni, zmenu, vyvoj, jiny pohled...

28. 9. 2017 08:08 dat

Jak tyhle věci řešit? (v obecné rovině) Vždy se po něčem takovém strhne hon na firmu, která logo používá. Avšak ta si to někde zadala, bez toho aniž by věděla že to může mít někdo jiný. A dále se to větví na to zda to grafik udělal záměrně, zda se jen někde něčím inspiroval a udělal to v podobném duchu (avšak protože je již podobných záplava tak se trefil do jiného) nebo prostě vytvořil něco co předtím někdo jiný aniž by to věděl.

V dnešní době kdy denně vzniká nepřeberné množství log či grafických fragmentů či různých kombinací a začíná být stále těžší najít v základních prvcích "volné místečko" vytvořit něco zcela originálního (tím v žádném případě nechci posvěcovat plagiátorství).

Sám mám nepříjemnou zkušenost s tím, že jsem vytvořil hlavní část loga kterou někdo takto napadl, ač jsem neopisoval ani se volně neinspiroval jiným dílem. Byl to nápis pizza doplněn o logotyp a dovětek. Konflikt vznikl právě u toho obecného pizza, kde to nestálo jen na fontu ale i dalších několika úpravách... klient pochopitelně znejistěl a žádal vysvětlení. Přestože já vím, že jsem to vytvořil z patra (ani dotyčný co to zpochybnil nepřišel s odkazem na údajně stejné logo) to byla nepříjemná situace. Avšak i kdyby přišel s tím, že to má někdo jiný, tak z mého pohledu to nelze ohlídat - resp. udělat rešerši všech pizzerií na světě zda náhodou někdo nemá něco podobného. Zvláště při rozpočtu na logo v řádu jednotek tisíc korun či nesmyslném požadavku na krátký čas zhotovení (ne každá malá firmička má na to zadávat soutěže s odměnou XX či XXX tisíc)

22. 9. 2017 12:58 Pala

Lepší než originál

21. 9. 2017 08:43 DH

Tento motiv se bohužel prodává už i ve fotobankách:

https://www.dreamstime.com/stock-image-community-house-people-icon-image17553651

18. 9. 2017 17:31 jakub

i když ti panáčkové nemají nohy, je to jasně okopčený