Další logo oslav Karla IV. je od Studia Najbrt
Logo oslav historického výročí připravila i Národní galerie ve spolupráci se Studiem Najbrt. Má ho využívat i většina institucí, které se svým programem do oslav zapojí. Již jste jej mohli zaznamenat např. na inzerátech v novinách a časopisech…
Státní rozpočet počítá pro národní oslavy narození panovníka s dotací 71,5 milionu Kč. Po schválení rozpočtu akcí vládou letos v půli ledna o tom informoval ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL). Ten návrh předložil spolu s ministryní pro místní rozvoj Karlou Šlechtovou (ANO). Výrazně tak zredukovali dřív zamýšlenou dotaci. Ta počítala až s půlmiliardou korun. „Původní odhad nevyšel z ministerstva kultury, ale z dílny národní komise pro karlovské oslavy, která byla koordinována vedením poslanecké sněmovny. Tam byly i prostředky, které se netýkaly rozpočtu. Vláda může rozhodovat jen o rozpočtu státu,“ podotkl Herman.
Ze schválených 71,5 milionu mají příspěvkové organizace ministerstva kultury dostat 50 milionů, organizace ministerstva pro místní rozvoj 20 milionů, zbylých 1,5 milionu půjde na akce ministerstva zahraničních věcí.
„Národní památkový ústav provádí různé práce na karlovských objektech, jsou to například hrady Karlštejn, Točník, Veveří nebo Krakovec. Národní galerie připravuje velikou výstavu spolu s Germanische Institut v Norimberku, která bude zahájena v květnu. Památník národního písemnictví připravuje výstavu Karel IV. v díle českých autorů, Národní muzeum řadu výstav, Česká filharmonie veliký koncert v katedrále svatého Víta,“ vyjmenoval Herman. „Je to velmi důležité výročí.“
„Role, kterou má ministerstvo pro místní rozvoj, je v oblasti marketingu a propagace, kterou bude provádět především příspěvková organizace CzechTourism,“ doplnil ministr kultury.
Pro CzechTourism je oslava výročí Karla IV. stěžejním turistickým tématem letošního roku. Pro kampaň s tím spojenou navrhlo marketingové oddělení CzechTourismu claim Královské zážitky na karlovských místech. Kampaň, kterou pro kreativní stránce připravovala agentura WMC/Grey, prezentuje známá i méně známá místa v Česku, spojená historicky s Karlem IV., a ke každému zpracovává nějaký příběh, aby dostála marketingové značce Česká republika – země příběhů. V rámci kampaně vznikla mapa karlovských míst, na nichž po celý rok na nich probíhají různé eventy. Zahraničním návštěvníkům by měla kampaň přiblížit zejména nejznámější karlovské destinace (Pražský hrad, Karlštejn, Karlovy Vary, Znojmo a podobně), českým pak i některá méně známá místa vázající se k tomuto panovníkovi. „Karel IV. má výhodu, že se jeho odkaz otiskl opravdu ve všech českých regionech, byť třeba na severní Moravě spíš méně. Ale i tam se najdou místa s ním spojená,“ řekla Médiáři ředitelka CzechTourismu Monika Palatková.
Která značka oslav Karla IV. se vám líbí více?
Komentáře k článku
9. 6. 2016 10:55 Petr
No já jsem to právě moc nepochopil, asi se opravdu neorientuji. Asi nechápu, proč bychom měli turistům něco "prodávat"...
8. 6. 2016 14:44 Johny
8. 6. 2016 13:31 Petr
Opravdu nemám radost z toho, že zde turisti utratí víc peněz, za cetky, reklamní trička, taxíky, trdla, pivo a klobásy. Kolik z toho asi uvidí státní rozpočet peněz, hm? Tak promile...
7. 6. 2016 16:26 Johny
Kdyby to bylo na mě, ať do turismu v čechách teče daleko víc peněz. Na to co tady máme to neumíme vůbec prodat a udržet tady turisty na delší dobu.
1. 6. 2016 21:05 DN
24. 5. 2016 16:58 * Karel *
18. 5. 2016 13:55 Petr
Že se vezme 71,5 milionu, a ty se utratěj za to, že máme výročí panovníka, který tady fungoval před 700 lety? Jako proč? A proč se k tomu musí dělat logo?
Kolik se nacpalo třeba do 25 výročí "pádu" komoušů? Kde k tomu bylo logo? Nebo k 70 letům od konce 2. sv. války? Nic.
Nemyslím si, že by aspoň jediný turista, jel do Prahy kvůli Ká sedmistovce. Za 71,5 by se toho dalo tolik udělat, opravit, postavit. Raději se to nacpe do lákání turisů. Aby se centrum Prahy stalo ještě větším Disney Landem než je,