ČSSD opouští růži a ztmavuje oranžovou
ČSSD prý chce jít s dobou, modernizaci zahájila změnou loga. Má staronovou mluvčí a kvůli pronájmu rekonstruuje část svého hlavního sídla v Praze. Nové logo se však ocitlo pod palbou kritiky. Strana ho inovovala naposledy před třemi lety. Podle politologa ale nyní připomíná spíš zákazovou značku.
Vývoj loga ČSSD.
O poslední změně jsme psali zde.
Další volby, další podoba loga. Česká strana sociálně demokratická chce jít s dobou, a tak modernizuje i svůj hlavní identifikátor – stranické logo. Zmizela z něj úplně růže.
„ČSSD postupně přichází s novým vizuálním stylem,“ potvrdil Blesk Zprávám předseda strany Jan Hamáček. Nový grafický kabát chtějí sociální demokraté naplno představit v druhé polovině srpna při zahájení předvolební kampaně před krajskými a senátními volbami. Kandidáty na senátory strana přitom představí už tento čtvrtek.
Na kampani strana spolupracuje podle mluvčí strany Evy Gregorové s několika subjekty. Jeden z nich stojí i za novým vizuálem loga. V něm je dominantní oranžová barva, kterou strana nechala ztmavit, a v ní jen výrazný nápis ČSSD.
„Tmavý odstín jsme zvolili i s ohledem na tradiční barvy, které byly pro ČSSD charakteristické i v minulosti,“ přiblížila změnu barevného odstínu Blesk Zprávám mluvčí Gregorová.
Změnu loga sociální demokraté nijak neprezentovali. V pondělí ho jen vyvěsila strana bez většího vysvětlení na své facebookové stránky. Změna už se projevila také na twitterovém účtu strany, webové stránky ale mají stále staré logo ve tvaru růže. To strana přitom představila před třemi lety – těsně před volbami do Poslanecké sněmovny.
„Neodcházíme od růže, ale chceme zdůraznit název strany, na úkor grafiky. Taková je doba, aby lidé věděli jasně, o koho jde. Neměli bychom se schovávat za grafické symboly, proto logu dominuje nápis ČSSD,“ popsal změnu grafického kabátu místopředseda strany Michal Šmarda, který byl před rokem stranickým kandidátem na ministra kultury. Prezident Zeman ho ale odmítl jmenovat. Šmarda teď kandiduje do Senátu.
Ztmavením barvy i podle Šmardy připomíná svou historii. „Když to řeknu jednoduše, nezdůrazňovat posledních 10 let historii strany, ale zdůrazňovat celých 142 let, co jsme tady,“ dodal Šmarda.
Zdroj a více zde.
NÁZOR REDAKCE:
Změnit jen tak léta budovanou značku není pro politické strany snadné a mělo by jít o velmi promyšlený a koncepční tah, s případnou diskuzí uvnitř strany a následnou velkou PR kampaní, která změnu marketingově „prodá“ veřejnosti. Zde to působí tak nějak nahodile (zprávička na Facebooku). Opustit energickou a moderní oranžovou podle nás asi není úplně šťastné. Oranžová má v konkurenci ostatních politických stran velký potenciál (je jedinečná, což pomáhá identifikaci – o modrou barvu se třeba pere ODS a hnutí ANO). Více jsme se tématu identit politických stran věnovali ve Fontu 169.
Jak se opuštění růže a změna barevnosti líbí vám?