Český svaz cyklistiky představil nové logo
Autorem nové značky Českého svazu cyklistiky je grafický designér Jiří Karásek. „Cílem bylo, aby značka byla nadčasová a měla trvalý charakter,“ říká autor.
Symbol je postaven na jednoduchém principu komponování kruhů, které dohromady tvoří schématickou siluetu jezdce v závěrečném sprintu. Červený bod – hlava cyklisty, symbolizuje zapálení do sportu a touhu po vítězství, další dva azurové body představují tělo jezdce a zároveň jde o významná pohybová centra a zbývající dva tmavě modré kruhy vykreslují kolo. Barevnost respektuje zavedený kód, dlouhodobě užívaný v české cyklistické reprezentaci.
Jiří Karásek popisuje zrod nového loga následovně: „Jsem fanoušek cyklistiky, jde o jeden z mých nejoblíbenějších sportů. Přišlo mi smutné, že se tak skvělá sportovní disciplína reprezentuje jinak, než by bylo v současnosti vhodné. Vizuální komunikace mi přišla roztříštěná. Ve hře byly dvě varianty. Jedna se opírala o původní značku v podobě erbu s písmeny ČSC, jenže jsem měl dojem, že v dané podobě je pro kohokoliv z prostředí mimo cyklistiku snadno nahraditelná. A pak přišel nápad udělat logo trošku abstraktně. Využít siluetu jezdce, který byl už v dávném historickém logu. Jen jsem vše unifikoval pro všechny cyklistické disciplíny, aby značka ČSC nebyla spjatá vyloženě se silniční disciplínou.“
O předchozí změně značky Českého cyklistického svazu jsme referovali zde.
Jak se vám nová značka líbí?
Komentáře k článku
31. 3. 2021 10:54 karel (a bez*)
- brutalizace češtiny je Jedem za všechny peníze. Jedem na hlodavce je třeba Stop Gel profesional
29. 3. 2021 17:42 Marko
26. 3. 2021 21:34 Kuba Regner
26. 3. 2021 20:45 * Karel *
Vít Rýznar: V příštím redesignu se z těch dvou kruhů stanou elipsy. ;)