Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Český florbal a florbalová extraliga mají nové logo a vizuální styl

Nová identita se odpoutává od děrovaného míčku a opírá se o národní symboly a prvky jako čepel hokejky či brankářská maska. V soutěži, které se zúčastnili i špičkoví čeští designéři (např. Lumír Kajnar), zvítězilo studio Dynamo design. V odborné komisi spolupracoval designér Alan Záruba, toho času též kreativní ředitel televize Nova.

Český florbal provedl nejkomplexnější rebranding ve své historii a podle svých zástupců také v historii českého sportu – změnil nejen svůj název i kompletní vizuální identitu, včetně loga. „Jako první sport v Česku ustupujeme od užívání názvu svazu ve své komunikaci,“ prohlásil Filip Šuman, prezident České florbalové unie, nyní nazývané Český florbal. Vizuální styl se mění na centrální úrovni i na úrovni nejvyšších soutěží, extralig.

 

Vedle loga svazu (v češtině i v angličtině) se objevilo (coby sdílená identita) i logo soutěže – extraligy florbalu, kde lev není zobrazen z anfasu, ale z profilu (u žen lvice).

„Florbal je dnes v Česku úplně jiným sportem než v roce 1997, kdy vznikly některé prvky dosavadní vizuální identity. Od té doby se změnil nejen florbal, ale i prostředí, ve kterém se pohybuje. Rozvoj internetu a digitálních médií přináší úplně jiné nároky na vzhled a parametry logotypů,“ objasňují důvody rebrandingu jeho tvůrci.

„Florbal dosud neměl jasnou grafickou tvář, existovalo vlastně jen logo České florbalové unie, loga různých soutěží byla potom zcela rozdílná. Cílem bylo vytvořit florbalovou grafickou identitu tak, aby byla jasně rozpoznatelná, viditelná a sjednocená, a to bez ohledu na prostředí, ve kterém se vyskytuje.“

Postupná změna začala v online prostředí před několika lety, kdy byla pod hlavičkou Český florbal spuštěna nová oficiální stránka na Facebooku a Twitteru. Dalším krokem bylo spuštění nového florbalového webu. Změna vizuální identity je další z kroků, jejichž cílem je sjednotit tvář českého florbalu. Proto by nyní značka Český florbal měla být používána všude. „Ve smlouvách a na některých úředních dokumentech budeme dále uvádět název spolku, který je nadále ve stanovách, tedy Česká florbalová unie, ale komunikovat navenek budeme jako Český florbal,“ uvádějí zástupci unie na webu, kde prezentují celou změnu.

Při tvorbě nové identity se tvůrci chtěli odpoutat od symbolu děrovaného míčku a vytvořili design opírající se o národní symboly a další klasické florbalové prvky, jako je čepel florbalové hokejky či brankářská maska. „Víme, že někteří možná neuvidí v identitě florbal okamžitě na první pohled. Vzhledem k tomu, jak často by se měli fanoušci s identitou setkávat, se však velice rychle vžije,“ tvrdí tvůrci. S novým logem jsou provázána také loga extraligových soutěží, které zároveň zdůrazňují kategorie mužů a žen. „Toho jsme docílili použitím motivů lva a lvice,“ uvádějí autoři rebrandingu.

Zdroj a více zde.

 

Poznámka redakce:

Na webu se hned objevily kritiky za opuštění typických symbolů florbalu nebo údajně podobná řešení. Podle nás ale žádný z klubů, který má také ve znaku symbol českého lva (ani politická strana Úsvit, která své logo představila před pár dny) nemá nic vizuálně podobného.

   

Druhou věcí je, zda lev není opravdu příliš obecný symbol a zda by přece jen neměli autoři respektovat (zahrnout do úvah) i stylizaci typických prvků pro konkrétní sport – třeba toho (už nechtěného) děrovaného míčku (je otázka, zda v tom laici uvidí tu hokejku nebo masku). I ten známý lev britské Premier League drží pro lepší identifikaci výrazný a každému srozumitelný fotbalový míč…

Po výtvarné stránce jinak nelze návrhu ani aplikacím co vytknout.

Co si myslíte vy?


Komentáře k článku

11. 9. 2015 16:21 de SPY

Logo jako i jednotlivé varianty jsou velice kreativní, neotřelé, originální a triko s tímto reklamním logem, potiskem ............. s chutí a velice rád si obléknu ! Za mě, prst NAHORU a GRATULASSE !

2. 9. 2015 14:03 HEHE

Celkově povedené. Upravil bych textáž na FLORBALL MUŽI / FLORBALL ŽENY. Ostatně tohle rozdělení je i na webu. Aplikace výše nejsou zcela rovnoprávné.

2. 9. 2015 12:06 Eliška

Perfektní.

1. 9. 2015 22:22 Tonda

Výborná práce, skvěle odprezentovaná, hlavně ta microsite a video (florbal jsem hrál, to prostředí znám a loga s míčkem jsou všude). Jde vidět, co udělá dobře připravená soutěž. Dynamo design určitě patří mezi nejlepší studia u nás. Většina jejich prací jsou nadprůměrné a některé přímo špičkové jako je tohle. Jen tak dál!

1. 9. 2015 17:18 stope

Po výborném logu Českého rugby od Lumíra Kajnara (docela bych chtěl vidět jeho soutěžní práci) další skvělá kombinace českého lva a sportovního symbolu.

Nápad se lvicí pro ženský florbal je výborný, aplikace i prezentační video taky!

31. 8. 2015 08:43 Jirka

Klobouk dolů, a palec nahoru! Mě by se moc líbilo mít takového lvíčka skutečně v čepeli hole.

28. 8. 2015 12:11 Petr

Doplnění:
Hodně dobře udělané video (ve zdroji). I jako bývalého hráče se mě to dotklo. Jinak aplikaci loga na materiály naprosto nelze nic vytknout. Dobře odvedená práce.

28. 8. 2015 12:03 Petr

Má to hlavu a patu. Pěkně zpracované. Lev/lvice palec nahoru. I pohled na odproštění se od zažitých názvů atp. Skvělý přístup.

27. 8. 2015 21:44 Jakub

BRAVO!!!!

27. 8. 2015 16:47 Black Poncho

Skvělá práce, výborné nápady, tohle jednoduše FUNGUJE !!! Je fajn vidět dobře realizované a rozhodnuté soutěže. A souhlasím s DN, nápad s mužskou/ženskou ligou je super!!

27. 8. 2015 13:17 dj boo

Naprostá paráda, jsem nadšen!
Kéž by měla podobně ucelené CI i státní správa - jak vidno - jde to.

27. 8. 2015 11:13 wudo

Také se mi nové logo velmi líbí. V opuštění děravého míčku nevidím problém, logo nemusí být popisné (leckdy je to spíše na škodu),

27. 8. 2015 09:44 DN

Loga i jejich aplikace jsou extrémě dobře vymyšlené. Nápad s mužskou - lev a ženskou - lvice, ligou je taky perfektní. Všechno to do sebe zapadá a je jen velkým krokem kupředu, že se dokázali odprostit od typického míčku.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.