Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

České olympioniky bude na ZOH doprovázet číslovka 100

Hlavním grafickým motivem české výpravy pro zimní olympiádu v Pchjongčchangu bude sté výročí založení republiky. Číslovka sto a další grafické symboly ozdobí oblečení reprezentantů a doplní i logo Českého olympijského výboru (ČOV). Předseda ČOV Jiří Kejval to uvedl na tiskové konferenci.

Jiří Kejval s Milanem Jarošem, autorem loga

 

„Rozhodování o motivu bylo tentokrát jednoduché. Sté založení republiky a sto let demokracie v českých zemích je velké téma. Český sport má hlubší kořeny, ale pro sportovce má rok 1918 velký význam. Od té doby reprezentují Českou republiku, Československo a různé deriváty. Pokaždé ale stejnou zemi. Největší akcí pro ně, hlavní cíl, jsou olympijské hry,“ uvedl předseda ČOV Jiří Kejval.

Motiv ČOV navíc symbolicky představil v Obecním domě v Praze, ve kterém byla 28. listopadu 1918 vyhlášena samostatnost Československa.

Logo pro olympiádu 2018 vytvořil akademický malíř Milan Jaroš, jenž připravil dvě varianty – barevnou a zlatou. „Nuly jsou tvořeny závorkami, které jsou zároveň gestem rukou a mají být symbolem harmonie i vymezením určitého prostoru,“ popisoval Jaroš s tím, že doprovodný symbol hvězdičky značí narození. „Zároveň bych si přál, aby každý sportovec, když se podívá na stovku na svém oblečení, přidal do stoleté historie nějaký velký úspěch,“ dodal Jaroš.

Stejně jako v minulosti připravuje ČOV doprovodné kampaně, do nichž by se měli zapojit i sportovci. „Budeme slavit nejen sto let republiky, ale i 50 let od první olympijské medaile Jirky Rašky a také dvacet let od první zlaté medaile z kolektivních sportů, hokejistů v Naganu. S tím vším chceme pracovat a zatahovat do toho sportovce,“ uvedl Kejval.


Volbou motivu pokračuje ČOV v tradici, kdy pro své aktivity hledá inspiraci mimo sportovní svět. Pro Londýn 2012 vycházel design z obrazu Dvoubarevná fuga od Františka Kupky, v Soči 2014 bylo inspirací dílo secesního malíře Alfonse Muchy a loňské Rio de Janeiro doprovázela stylizovaná postavička legendárního vytrvalce Emila Zátopka, o níž jsem psali zde.

Zdroj a více zde.

 

Stovka s hvězdičkou nám trochu připomněla logo od Studia Najbrt k výročí 700 let Karla IV., ale rozhodně jde o čistou a funkční práci.

Jak se olympijské logo líbí vám?


Komentáře k článku

13. 2. 2018 19:27 Roman

Ještě snad chybí vysvětlení, že mohutná patka u jedničky má být symbolem pevného základu našeho sportu a nezlomného úsilí a vytrvalosti našich sportovců po celé století a zároveň připomíná rozložitý silný kořen naší magické české lípy.

Když prodáváš nudu, okořeň ji vzletnými přívlastky a už piš fakturu.

Poznámka: pan tvůrce nechť si zkusí vykrouhat na plotru ono logo v šíři řekněmě 5 cm, co mu to asi udělá za masakr v místech výskytu číslic 1918 a 2018.

28. 2. 2017 08:21 DN

Nerozumim tomu.

21. 2. 2017 09:01 čchang

Logo působí spíš jako k výročí vzniku ČSR, než jako logo k výročí sportovní události. Závorky místo nul? Hvězdička? A proč jako?

19. 2. 2017 17:31 JK

"Logo pro olympiádu 2018 vytvořil akademický malíř Milan Jaroš" to je jako tam napsat, že to nakreslil Karel Gott.

„Nuly jsou tvořeny závorkami, které jsou zároveň gestem rukou a mají být symbolem harmonie i vymezením určitého prostoru,“ uf!

Zmíňka o Alpine Pro byla již napsána... enough said

17. 2. 2017 12:32 Hanka

..no, jestli bude sportovcům dělat oblečení opět nevkusné Alpine pro, tak je vlastně jedno co na něm bude

17. 2. 2017 12:15 Tomáš

Nezdá se mi to. Logo nepůsobí příliš kompaktně. Závorky mi i přes "objasnění" v textu připadají samoúčelné. Navíc už tyto - po několik let populární a stále se opakující - triky s interpunkčními znaménky v logotypech působí poněkud nenápaditě.

16. 2. 2017 21:35 lh

moc se mi to nelibi, takove numismaticke. Obavam se, ze aplikace budou jeste horsi - viz predchozi realizace cov

15. 2. 2017 22:27 Swantoviet

Trošku retro plakát zimního zboží PRIORu ze 70. let. Ale pěkné.