Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Banka GE Money odhalila nové jméno a logo. Bude z ní Moneta

Čtvrtá největší banka na českém trhu mění název kvůli vstupu na burzu. Několik měsíců hledání nového názvu pro českou GE Money Bank je u konce. Peněžní ústav oznámil záměr vstoupit na pražskou burzu, a protože jeho dosavadní vlastník, americký koncern GE, se z bankovního sektoru úplně stahuje, z názvu banky zmizí právě tato dvě písmena.

Banka původně hledala jméno i v anketě mezi svými klienty, ale nakonec vyhrála úplně jiná varianta. Nový název je Moneta Money Bank, oznámila v tiskové zprávě. 

Na dotaz MAM (Marketing&Media) banka upřesnila, že nový název začne používat už od května. „K přechodu na nový název dojde plošně k 1. květnu 2016,“ uvedl za banku Milan Kříž z agentury Ogilvy PR. „Od tohoto okamžiku bude banka používat svůj nový název MONETA Money Bank, a.s., a to ve všech svých dokumentech i smlouvách. K přejmenování všech poboček, bankomatů a dalších předmětů nesoucích naše označení dojde postupně v průběhu května a června 2016,“ dodal Kříž.

Veškeré platební karty, čísla účtů, bankovní spojení apod. zůstanou beze změn. Změna názvu neovlivní ani platnost a účinnost dokumentů nebo smluv. 

„My budeme lokální banka, česká banka a její nové jméno ohlásíme krátce před vstupem na burzu,“ řekl na začátku dubna Hospodářským novinám generální ředitel Tomáš Spurný. „Budeme se snažit o dvě věci. Zaprvé abychom byli rozeznatelní, jasně identifikovatelní našimi stávajícími klienty, jak těmi retailovými, tedy běžnými občany, kteří u nás mají účet, tak i podnikateli. A zároveň abychom udělali dobrý dojem na naši konkurenci a byli jsme schopni oslovit i klienty naší konkurence. Věřím, že to nové jméno se lidem bude líbit a pomůže nám to k úspěchu,“ dodal v dubnovém rozhovoru.

Moneta byla antická bohyně paměti a vzpomínek, v jejímž chrámu se razily mince. Její portrét byl i na římských mincích. Od jejího jména je odvozeno mnoho cizojazyčných názvů pro měnu. „Název Moneta Money Bank nám dává skutečnou, silnou a jednoznačně rozpoznatelnou identitu české bankovní instituce. Proto jsme pro nový vizuální styl zvolili české národní barvy – tedy modrou, červenou a bílou,“ doplnila banka na dotaz MAM.

Další firmy – GE Money Auto a GE Money Leasing – se podobně změní na Moneta Auto a Moneta Leasing.

Variantu se slovem Moneta si banka přihlásila jako ochrannou známku teprve v polovině prosince.

Ve hře byla přitom celá řada dalších alternativních názvů. Během půl roku od srpna do prosince si jich banka registrovala kolem patnácti. Mimo jiné byla zvažována jména jako Bohemica, Xpera, Spectra, CZ Money Bank, Opera, Lípa nebo Felicia.

Zdroj zde a zde.

Jak se vám líbí nový název a logo?


Komentáře k článku

9. 5. 2016 13:28 Petr

Kdo?, Michal Domnosil>

Otázka je, jaký se vůbec u takovéhoto korporátního bezcharakterního výtvoru dá udělat rozbor. Autoři - vsadím se, že nikdo z těch mluvčích a pracovníků marketingu, kteří pracují v podobných institucích, nemá vůbec ponětí o tom, že takové logo vůbec nějakého autora má.

Nejde o žádný zásadní ani nijak zajímavý počin v oblasti grafického designu a tak úplně nevidím důvod, proč trávit x hodin zjišťováním nějakých detailů.

Určitě tento čas redakce lépe využije pro přípravu článků do tištěného Fontu.

9. 5. 2016 13:28 Petr

Kdo?, Michal Domnosil>

Otázka je, jaký se vůbec u takovéhoto korporátního bezcharakterního výtvoru dá udělat rozbor. Autoři - vsadím se, že nikdo z těch mluvčích a pracovníků marketingu, kteří pracují v podobných institucích, nemá vůbec ponětí o tom, že takové logo vůbec nějakého autora má.

Nejde o žádný zásadní ani nijak zajímavý počin v oblasti grafického designu a tak úplně nevidím důvod, proč trávit x hodin zjišťováním nějakých detailů.

Určitě tento čas redakce lépe využije pro přípravu článků do tištěného Fontu.

6. 5. 2016 11:39 Petr

NIVEA :)

5. 5. 2016 15:30 Font

Michal Domnosil> Jak jsme uvedli (omlouváme se, pokud to vyznělo arogantně), tak se v rámci našich možností opravdu snažíme (inzerce zde přináší pouze symbolický příjem). Pro zajímavost, tento příspěvek již má číslo 1748.
Pokud nám místo zbytečné kritiky, která jen člověka otráví, laskaví čtenáři raději pomohou, třeba s doplněním informací do článků, jsme za to vždy rádi.
Ale podle nás ani tento článek nemá nulovou hodnotu, nám to přišlo zajímavé.

5. 5. 2016 13:56 Michal Domnosil

Fonte, Fonte... slušně arogantní přístup. Navíc nedává logiku. Je to čistě na vašem rozhodnutí, zdali čtenář za obsah na tomto webu platí či ne. Zvolili jste si model webu placeného z reklam, tak to nevyčítejte čtenářům. Měli byste být naopak rádi, pokud přijdou a napíšou svůj názor (stráví na webu čas).

Jinak s názorem uživatele "Kdo?" plně souhlasím, čekal jsem nějaký rozbor grafiky, názory tvůrců nebo aspoň krátký text s tím, že zbytek textu nalezneme v novém Fontu...

5. 5. 2016 13:34 Jakub

Banka patří podle barevnosti pod TOP09 :)

5. 5. 2016 11:37 Font

Anonymní Kdo? Nepruďte, snažíme se. Jen pokud byste nám za čtení blogu platil, mohl byste si vymýšlet a říkat, co máme dělat líp.

4. 5. 2016 20:53 Kdo?

A kdo je autor toho loga a vizuálu? Jak značka vznikla? Byla to soutěž? Kolik to stálo?
Výše uvedený článek byl v mediích už před víc než týdnem, tak by to chtělo doplnit další informace - hlavně o designu, když už je to stará zpráva a tohle web o grafice... Tenhle text má tady nulovou přidanou hodnotu. O obrazovém doprovodu nemluvě.

4. 5. 2016 14:02 Typoadesign_Radim Zahraj

Typo ostre jako BŘITVA, snad nebudou tak ostri i na sve klienty:-) Ikdyz si myslim opak, nekdo preci tento rebrand musi zaplatit.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.