Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Alšova jihočeská galerie má nové logo

Koncem loňského roku vyhlásila Alšova jihočeská galerie v Hluboké nad Vltavou ve spolupráci s Unií grafického designu tříkolovou soutěž na nové logo a vizuální styl. V porotě byli zastoupeni také odborníci na CI z UGD (Michal Kotyza a Filip Blažek a také ak. mal. Ondřej Šmerda). Vítězem se stal Tomáš Cikán, absolvent Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, ateliéru Grafického designu a vizuální komunikace u profesora Vaňka.

 

 

Vítězné řešení – ukázka loga v různých variantách

 

     

    

 Aplikace vítězného vizuálního stylu

 

Podrobněji se k soutěži vrátíme v nejbližším Fontu.

Alšova jihočeská galerie je jediné muzeum umění v Jihočeském kraji, patřící k pěti největším institucím svého druhu v České republice. Funguje již od roku 1953, tedy více než 60 let, a ve svém názvu nese jméno slavného jihočeského rodáka, malíře Mikoláše Alše (1852-1913). Hlavním sídlem galerie je neogotická jízdárna zámku Hluboká nad Vltavou, postavená v letech 1845–1847 vídeňským architektem Franzem Beerem, adaptována v letech  1953–1955 budějovickým architektem Jaroslavem Fidrou. Více zde.


Jak se vám nové logo líbí?

Celá prezentace k vidění zde: AJG_prezentace.pdf 22.3 MB 


Komentáře k článku

12. 2. 2016 11:15 vera maresova

ok. ale, nemyslím si, že logo bylo nějak negativně přijaté, je dobré, jen mohlo být lepší a to mě vadí, to je celé!

12. 2. 2016 09:16 lh

verko ja se nechci poustet do flamu, a uz vubec ne kvuli rodine zalezitosti jakou je vizual pudy. Byl jsem jen prekvapen jak negativne bylo nove logo prijmuto a tak jsem se ho rozhodl podporit. Dal se nechci opakovat.

11. 2. 2016 22:46 vera maresova

lh – špatný přístup k práci! jakože na naše poměry to logo je ok? no jasně - je a tím se máme spokojit? ano, je to dobrá práce, ale je jasné, že může být mnohem lepší a odkazovat se na klienta a rozpočet? blbost! A hlavně co je důležitý je koncept vizuálu a ten já tam nevidím - logo ve výsledku je nepodstatné! Galerie Půda má dost výrazný koncept plakátu a ideu a ta mě chybí u galerie AJG.

9. 2. 2016 21:37 lh

Dumb i puda jsou dost stary veci, navic si nemyslim ze puda je nejaka super vec. hauch je zese soukromej sektor, kde o vizualu pravdepodobne rozhodoval 1-2 lidi, kteri to vlastni. Ve statni instituci do toho mluvi vsichni od uklizecky po ministra a vysledek skonci v sede zone. Rozpocet urcite nezarucuje lepsi vysledek, ale nalaka top studia a designery a odradi dolnich 10tis. Myslim ze neni uplne fer srovnavat MOMA a AJG, to je jako nadavat na Skodovku ze neni tak dobra jako BMW, proste existuji objektivni duvody proc tomu tak nemuze byt.

9. 2. 2016 20:47 Lavas

Dum umeni v Brne, galerie Puda, Hauch... Ale proc se omezovat Ceskem? A jaky ma vliv rozpocet? Jakoze kdyby na to byl dvojnasobek, tak to bude 2x lepsi??

9. 2. 2016 08:56 lh

lavas>ja samozrejme vim ze to jde delat lepe, ale tvoje priklady funguji s jinymi rozpocty, osvicenejsimi klienty a predevsim vice kultivovanym obyvatelstvem. Mas nejake realizace z cr?

8. 2. 2016 22:36 Lavas

Pro Ih (i ostatni, co nevi, jak vypada dedign pro galerie 21. stoleti), doporucuju napriklad tuto knihu:
http://shop.gestalten.com/introducing-culture-identities.html

8. 2. 2016 11:13 lh

z komentaru mam pocit ze tu kazdy mesic vznika super vizualni styl kulturni instituce. Kdo z vas neco delal pro subjekt teto velikosti vite ze na ceste k vysledku lezi spoustu prekazek a vetsinou tomu odpovida vysledek. Tohle je dobra prace a vizual se muze ladit za pochodu, coz se vetsinou tak dela. hodte mi sem odkazy na kvalitnejsi realizace pro statni kulturni instituci za poslednich 5 let , asi nejsem v obraze, me jich moc v hlave nevyskakuje.

5. 2. 2016 09:33 * Karel *

A to byla soutěž veřejná, nebo vyzvaná?

4. 2. 2016 23:50 Kamil

Pohoda!

4. 2. 2016 22:39 Pepa

V textu se pise, ze soutez byla na logo a vizualni styl. Tady je logo. A kde je ten vizualni styl? :-P

4. 2. 2016 16:59 Aneta

Povedená, čistá práce. Souhlasím s názorem OK. Nevidím důvod, proč by galerie musela nutně mít vizuální styl. Na mně krásně zapůsobí prezentace uměleckého díla samotného v propojení s logem. Galerie potřebuje silnou značku, kterou působivé propojení prvních písmen bezpochybně je. V jednoduchosti je krása!

4. 2. 2016 14:21 jirka d

opět po dlouhé době kvalitní logoa je příjemné,že je to u galeriegratuluji

4. 2. 2016 11:59 OK

Tohle logo je kvalitní práce - elegantní, čisté a zároveň hravé (je v něm hříčka podporující zapamatování), a bude pro galerii dobře fungovat, i kdyby se vizuální styl časem dodělal nebo změnil (což se stává - logo je nadčasová konstanta, zatímco vizuální styl může podléhat častějším změnám - zde bude navíc pod tlakem prioritnější prezentace daných uměleckých děl).
Ápropos, znáte a umíte popsat vizuální styl třeba firem Nike, Apple nebo Adidas? Ale jejich loga jistě znáte velmi dobře!

Nejvíc si zde ale cením, že soutěž má nějaký jasný výsledek a nebyla zrušena (jako třeba NG).

A zkuste Věro vidět svět optimističtěji, není všechno kolem nás "Fuj, úplná katastrofa" (definice jednoho puntíku v hodnocení log ve Fontu). :)

4. 2. 2016 09:57 Jouda

george: A třebas logo Moravské galerie ti dává smysl nebo význam? Musí logo mít vždy nějaký význam? Musí být grafický design vždy racionální?

3. 2. 2016 23:38 george

Jako grafické cvičení na téma "jak hezky spojit tři písmenka" dobrý. Ale co tohle logo říká o galerii, je v tom nějaký význam? A souhlas, úplně schází jednotný vizuál - je to jen o logu, které je samo o sobě o ničem...

3. 2. 2016 23:04 cihla

Co se týče loga samotného příjde mi super. Výsledná práce se snadno kritizuje, ale spojit takhle 3 písmana aby to dávalo smysl a poměrově vše sedělo není jen tak. Bohužel se autor zdá se u piktogramu vyčerpal a na vizuální styl už nezbylo což je škoda.

3. 2. 2016 21:41 vera maresova

nebaví mě to – asi je to až moc čitelné, postrádá to nějaký koncept, který by byl zábavou což by umění mělo být. jasně, grafický čisté to ano, ale nic víc ...

3. 2. 2016 16:32 klonyx

Co ostatní návrhy? Budou k vidění? By mě zajímalo, jestli tahle práce z minulého století (ano, přijde mi to jako 20 let stará grafika) byla ta nejlepší...

3. 2. 2016 15:55 Frank

To logo je docela fajn, sice uplne bez obsahu, ale ok. To co tomu jako celku ale uplne schazi je vizualni styl. Je tam vsude jen placnute to logo. Kdyz se oddela, je to jakakoliv vystava v jakekoliv galerii. Neni tam nic charakteristickeho, nic to nerika a krome toho loga to nic nepropojuje, dokonce ani barva. Na prvni pohled hezke, na druhy prazdne, nekoncepcni a nudne razitkovani logem...

3. 2. 2016 15:08 Martin J.

Moc pěkný!

3. 2. 2016 13:43 David Sasín

princip používání barev z fotek je starý jako kapátko v illustratoru, za ripoff bych to fakt nepovažoval :D

3. 2. 2016 13:38 Doktoré

Ten symbol se povedl, ale bohužel ta ostatní typoška je trošku prázdná. A ten princip používání barevnosti z děl je trošku ripoff Sagmeisterovi Casa de Musica, ne? :-D

3. 2. 2016 12:41 wgx

Skvěle!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.