Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Zakázané symboly

Pro určitý druh lidí je nacistická symbolika stále živá a lákavá. Podívejte se na databázi zakázaných extremistických symbolů, log a tetování. A dejte si pozor, ať někomu omylem nenavrhnete něco podobného...  :-)

*** sem Triskele

Více zde.

 

Knihu o tak "úspěšné" Corporate Identity nacistické strany vydalo nakladatelství Hermann Schidt z Mainzu. Podtitulek zní "elements of the Corporate Identity of horror!".

Zdroj: www.designtagebuch.de


Komentáře k článku

11. 7. 2019 19:16 Antim

Svastika zakázána,stovky let symbol štěstí a knihy o Stalinovi atd., povoleny...čím si Stalin zasloužil tě pocty a symboly..srp a kladivo..to určitě tetovat můžete. Tímto potvrzuji, že nejsem ani nazionalistou ani jakýmkoliv příznivcem ateismu a nebo úcty ke kultu Adolfa Hitlera.!

6. 3. 2017 22:01 .jjj

Kdyby to co vam říkají byla pravda tak by se nezakazovaly pouze symboly nacismu , lenin a později stalin a další v sovětském svazu byly židovského původu , zabily miliony lidi ještě před válkou gulagy genocidy proto Německo povstalo proto že komunisti obsazovali Německo ničily památky bily a zabíjeli navic Německá vláda byla skorumpovana a podepsaly za Německo dohodu která by ho položila .proto že židi usa a sovětského svazu byly jedny parta tak si Evropu po valce rozdělili ale bohužel ste idoti a ve škole vam řekli že nas osvobodily :d ste hloupý opravdu alespon se zamyslete co se stalo nikdo nas nezachranil naopak záchrana byla Německo , dnesks můžeme vidět co se děje a kdomridi invazi do evropy , proč tedy nejsou zakázány symboly konunismu komunistická strana hm, i přes miliony mrtvých a na rozdíl od koncentračních táborů v Německu se v gulagu prokazatelnē zabijelo a i když na to není zákon nikdo to nespochybňuje

10. 3. 2016 11:45 spynfo

Co jsem cetl o vzniku fasismu, tak "nic moc" system. Vlada prizpusobuje zakony
ve prospech nejvetsich firem.
Obcany zvoleny parlament oslabi tak, ze parlament je nucen jednat s nezvolenymi slozkami - tzv.
tripartita. Tim se jeste vic oslabi vule lidu,
dana ve volbach politickym stranam, na 1/3, oproti puvodni moci. Pritom odbory drtiva vetsina lidi dnes nevoli, pouze se jim podvoluje, kdyz nastoupi
do velke firmy.
Ruzne podnikatelske svazy nevoli z obyvatel uz vubec nikdo, vyjma par jedincu z nejbohatsich. Pritom to vypada jako velice demokraticky nastroj moci, kdyz vlada je ochotna jednat. Takze idealni marketingovy tah pro nevzdelane lidi.
Takze fasismus vypada, jako skryvana podpora kartelu, konglomeratu, nazvete si to, jak chcete, +
neskryvana podpora tripartity.
Zbytek jsou samozrejme zromantizovane symboly a hrdinske pribehy, slouzici k naborovani nasilnickych typu "chci nekam patrit" (podobne, jako u mafii). O ty vlastne nejde.
Symboly
pouze prozrazuji fanousky, kteri drtivou vetsinou teto jejich skryte ekonomice nerozumi. Je to krasne zakryty spolek hajzlovskych miliardaru, slouzici miliardarum a nikomu jinemu (kteri tyto
symboly samozrejme nenosi).
Dekuji, nechci (takovou ekonomiku). Fanousci zromantizovanych hrdinskych pribehu mi nevadi az do te miry, dokud nezacnou byt nebezpecni. Mohou mit potetovane treba i ocni belmo.

1. 2. 2015 12:12 eduard finta

Jak je to se symbolem Banderovců? Myslým tím polovinu hákového kříže. Můžu ho oficiálne nosit tak, jak ho běžně výdame dnes v televizy při oslavě Ukrajinských nacionalistických hrdinů, nebo budu zaň trestne stíhán? Eduard

31. 3. 2014 18:07 93slider

Chcem sa spítať, že nemecká ríšská orlica bez hákového kríža len orol samotný sa sme tetovať na slovensku??

Ďakujem za skorú odpoveď

18. 12. 2013 14:37 name

Vše co se točí kolem nacismu je humusu a ty co to uctívání tak bejt ta doba tu teď tak skoro každej z vas půjde směr osvětim a další tábory protoze hitler byl svine a zbabelec lituju ty co tam prisly o známé a rodiny

14. 10. 2012 10:49 Peter

A ten stavikrv vtáčí, alebo symbol klíčiaceho semena, všeobecne zrodu - staroveký slovanský symbol? tretí zľava) Hitlerovci obľubovali védickú kultúru, zaujímala ich Vimaanika shastra, slovansko-árijské Védy, slovania a árijci, alebo najskôr len árijci a zneužili staroveké poznatky vo svoj prospech. Hrabali sa v Tibete hľadali staroveké zabudnuté poznanie, osvojili si ho najskôr len v technológiách ničivých zbraní, antigravitačného pohonu... Niet divu že v našich krajinách zamestnávame heraldických debilov, ktorí ani len neskúmajú pravý pôvod niektorých symbolík...http://www.vedy.sk/sk/slovanska_symbolika.php stránok ktoré symboliku uvádzajú na správnu mieru je habadej. A v starej slovanskej kultúre je svastických symbolov mnoho druhov! Je jasné že všetko čo má slovanské korene zakážu, znemožnia a pošlapú!

28. 6. 2012 19:14 tomáš

nasrat na zákon já si ten keltský kříž budu tetovat tak na ně mrdám že si to převzal Hitller noa si to chi nechat kvůli pravému významu to je jednota a nezlomnýho ducha......

19. 6. 2012 21:28 ¨mařas

Nechápu!!!!
Až na "blesky" SS ,a symbolu umrlčích lebek mají všechny symboly prapůvod v historii...
Proč ty dané symboly nejsou jasně uvedeny v zákoníku??????????
Nedávno sem si koupil "fusekle" a "mikču" Independent a mají vyšitej znak firmy co se tváří jako keltský kříž.....
Mám je přestat nosit,nebo co??
Prosím vás všechny čtenáře-včetně admina a spol. a klidně i někoho od policie,pokud máte kompletní seznam zakázaných symb. můžete mi je prosím vás poslat na email?
Předem moc díky za ochotu

24. 5. 2012 22:16 Jitka

Dobrý den zají má mě jestli tu někdo má všechny zakázané symboly v ČR.
A jestli ano prosím o přeposlání na email děkuji.

17. 3. 2010 15:07 postman

On to nebyl magor, alespoň né ze začátku, Hitlerův nacismus měl část kořenů v okultních vědách, proto měl takový důraz kladený na symboly. Jistě jste slyšeli, že měl tajné služby (nebo jak to nazvat), které byly zaměřeny čistě na okultismus, existuje spousta legend, že se snažili najít různé svavté artefakty nebo místa, která by jim zaručila vítězství, to je fakt, jestli něco našli nebo ne, už můžeme jen hádat. De facto provedl se symboly to, co pseudo-satanisté, převrátil původní symbol (tak jak to oni provedli s pentagramem, křížem aj. - toto je spíš psáno nepřesně, především jako dostačující info pro nezainteresované a předpojaté).
Stejným způsoem "zneužili" (nebo jen využili...) runy.
Zakázat runy, maltézský kříž nebo triskely, je jako zakázat Nilský kříž, protože je egyptský, egyptší faraóni přece zotročovali židovský národ... tak proč nezakázat ankh?!
Zakažme pentagram, protože ho používají pseudosatanisté, je jedno, že ho kreslí/malují špatně, co na tom záleží, zakažme ho!
Zakažme triquetru, protože je špatně užita ve stupidním seriálu, který oblbuje malé holky!

1. 3. 2010 14:00 ---

magor mi nedal, netreba podcenovat potencialnych nepriatelov. najvzdelanejsi narod na svete by si neoblubil magora:

"Hitler byl romantik. Vlastne umelec. Liberalni intelektualove se zhrozili, kdyz ho v roce 39 Thomas Mann ve skvelem eseji Bratr Hitler prirovnal k archetypalnimu romantickemu umelci a zeptal se: Coz nemusim i proti sve vuli uznat v tomto jevu urcity aspekt umelecke povahy?
Toto prirovnani vsak plati a je poucne. Vysvetluje mnohe rysy hitlerismu, kterych bychom si nepovsimli. Hitler skousel malovat, ale s malymi schopnostmi a bez uspechu. V tom jeho talent nezalezel. Ale jeho reakce, kladne i zaporne, byly vetsinou reakcemi umelce."

Dejiny 20 stoleti, P. Johnson, st 130

28. 2. 2010 19:07 ---

Vzhľadom na praindoeurópsky pôvod tohto slova http://sk.metapedia.org/wiki/%C3%81rijci

25. 2. 2010 10:39 anatar

Tak hlavně hákový kříž byl dříve (a to o hosně) buddhistický a hinduistický symbol http://cs.wikipedia.org/wiki/Svastika

nevím proč si ho ten magor vybral ke zprznění

20. 2. 2010 10:11 Maršík Michal

Ten druhý symbol je runa... Používali jí staří Germáni jmenuje se "Othila" a znamená dědictví nebo síla rodu. Anglosasové jí také používali pod názvem "Ethel" a znamená Kasta nebo Stav...Podle pověsti runy pocházejí od boha Odina, který je věnoval kdysi jako dar smrtelníkům po sebeobětování... Je zcela zřejmé z významu této runy, proč ji nacisté používali.

18. 2. 2010 23:46 Marián

Jednou jsem viděl na netu předválečnou americkou valentýnku, kde dominoval hákový kříž a kolem srdíčka a prostě kýč jak prase. Nicméně. Před 2. světovou to bylo normálně braný jako symbol síly. (Asi proto si to Hitler zvolil za svůj symbol.)

18. 2. 2010 20:39 wein

Font 80 :: 2/2005, článek Kříž s křížem, tak je o tom taky trochu. S tím německým tatérem souhlasím, co se týče nesouhlasu se zakazováním symbolů. V dnešní globální vesnici je to nesmysl. Kde pak mají ty zákazy končit?

18. 2. 2010 20:39 wein

Font 80 :: 2/2005, článek Kříž s křížem, tak je o tom taky trochu. S tím německým tatérem souhlasím, co se týče nesouhlasu se zakazováním symbolů. V dnešní globální vesnici je to nesmysl. Kde pak mají ty zákazy končit?

18. 2. 2010 15:01 Ukee

Fonte díky! Už před nějakou dobou jsem přemýšlel o "náckovské CI" a hlavně o tom, jak skvěle byla propracovaná a používaná. Surfoval jsem dost, ale nějak jsem se stále nemohl dopídit toho, kdo to (z grafického hlediska) vlastně vše začal, tak doufám, že v knize se to dozvím.

Co se týče symbolů a weinova komentáře - taky nesnáším, když mě někdo říká jak mám co vnímat, ale holt některé z výše zmíněných symbolů na sobě mají historický škraloup a myslím, že jejich zakazování spíše prospěje věci než naopak. Paradoxně jeden z (dle mého názoru) nejlepších tatérů v Evropě měl v Německu studio Swastika Freak Shop :) - http://www.little-swastika.com. Samozřejmě zde byl pohled na svastiku naprosto odlišný, jak i napovídá jeden z textů:

"fight against racism - the hate of stupid idiots ; but not against a sign - because its innocent"

P.S. můj zájem o tuto tématiku je čistě profesní a můj názor na nácky je ten, že každý z nich by měl ve zdech nějakého z koncentráků strávit minimálně týden, aby se jim protřídily myšlenky a zažili jak se tam asi ti lidé cítili (včetně mého dědy).

18. 2. 2010 13:54 wein

Kniha jistě nejen pro odborníky užitečná. Podtitulek knihy, jestli mne oči nešálí, je Das visuelle Erscheinungsbild der Nationalsozialisten 1925–1945 čili Vizuální vzhled národních socialistů 1925–1945. Čili zcela neutrální sdělení. Ta kniha je německy. Možná jsem něco přehlédl.

Kniha na obálce má figuru NA PRVNÍ POHLED rudé pásky na rukávě černé košile. Pouze drobným písmem je napsán podtitul, ale ani ten není o nacistickém hororu... Jistě to přitáhne pár nedospělců, kteří ještě nemají jasno v hodnotách. Neměla by již obálka spíš varovat, když pak má být o zakázaném?

Prolétl jsem diskuzi pod zdrojovým článkem. Docela zajímavá. Němci nevnímají knihu jednoznačně. Nacismus je stále živé téma, bohužel. Drobounký detail: v ukázkách na stránce, kde začíná kapitola Farbe, je na rudém podkladu část bílého kruhu s černou svastikou, ale i vrchol žluté pěticípé hvězdy. To by mne zajímalo, jak to dál pokračuje. V ČR již byla výstava o podobnostech národního a komunistického socialismu, možná si někdo vzpomene, jak se jmenovala.

Mne by ale zajímalo, podle čeho se v Německu určuje, co je zakázané. Jestli tam funguje demokracie, tak by to měl být zákon, v jehož příloze by měl být obrazový seznam těch nešťastných znaků. Jinak si to nedovedu představit. Už ty výše zveřejněné ukázky mne znepokojují: triskelion, runa Ilhs (vidle) aj. jsou zakázané? Nemělo by Německo iniciovat vydání celoeunijně platného seznamu zakázaných znaků?

Kdy už přestaneme si nechávat vnucovat netolerantními (hajzly), jak máme vnímat tu hvězdičku, tu křížek, tu květinu, tu zvíře??!!

Obrazy mají jistě svoji moc, ale samy o sobě jsou indiferentní. Obsah do nich vkládáme my, náladoví tvorové. Na to téma již ve Fontu vyšlo několik článků. Budou asi muset být napsány další.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.