Vizuální styl 78 ročníku festivalu Pražské jaro
V pátek 2. června vrcholí již 78. ročník mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro. Letos za jeho vizuální tváří stojí Markéta Hanzalová a Miroslav Roubíček ze studia Colmo.
Svět hudby obsahuje obrovské množství lidských příběhů, naplněných i nenaplněných vztahů, emocí a prožitků, za kterými jsou konkrétní jména – konkrétní lidé, se kterými se můžeme identifikovat. Osudy skladatelů a hudebníků, jejich emoce, lásky i prožitky se často propisují do hudby, kterou tvoří a která nás obklopuje.
Koncept vizuálu popisují autoři následovně:
„Vizuál 78. ročníku je inspirován právě lidskými vztahy skladatelů a jejich partnerek nebo partnerů, které je různými způsoby inspirovaly a formovaly. Tento motiv nabízí překročení hranic vizuálního stylu a nabízí letmý vhled do zákulisí jejich tvorby.
Na vizuálech můžete vidět pět dvojic – životních partnerů. Záměrně jsme použili křestní jména, aby to bylo víc osobní. Ta jména jsou často neobvyklá, takže hudebně poučenému publiku brzy dojde kdo to je.
Typografické kompozice přitahují svojí tajemností a určitou hudebností, nelze je přečít na první pohled. Při bližším prozkoumání zjistíte, že to jsou dvě křestní jména, dvě osobnosti, dva světy – skladatel a jeho můza. Doufáme, že tato vizuální hra vzbudí touhu dozvědět se víc o hudebních osobnostech a jejich osudech.“
klient: Pražské jaro o.p.s.
autoři grafiky: Markéta Hanzalová, Miroslav Roubíček, Colmo, www.colmo.cz
animace: Matouš Sedlák
copywriting: Jaroslav Schovanec
Odkaz na animaci: https://youtube.com/playlist?list=PLteTAqsjOH7oGD9gVLvTCM0B3fOLsIze8
Podrobněji se o vizuální identitě festivalu dočtete i v právě připravovaném Fontu 189.