Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Redesign značky a změna vizuálního stylu Škoda Transportation

 

Společnost Škoda Transportation je tradiční českou výrobní firmou se silným postavením na domácím i světovém trhu. Zaměřuje se na obor dopravního strojírenství, mezi klíčové výrobky patří nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Společnost se rozhodla sjednotit firemní komunikaci a s novým rokem představuje nový jednotný vizuální styl, jehož autorem je Libor Jelínek, creative director Dynamo design.

Ukázka loga ze serveru novinky.cz.

 

 


Mírným redesignem prošla i značka Škody, která reprezentuje firmu už téměř jedno století. Podoba nového loga i grafického stylu v sobě zahrnuje kvalitu a technickou přesnost, kterou už historicky vyjadřuje i tradiční okřídlený šíp, ale také dynamiku, inovace, ekologičnost a moderní trendy, prostřednictvím kterých se firma stále více prezentuje vůči svým zákazníkům.

„Redesign značky se od původního loga liší jen v nepatrných detailech symbolu, viditelnější úpravou je plastičnost a s tím související světlý odstín modré a šedé. Změnila se také typografie, která značku sjednocuje s novým vizuálním stylem,“ řekl Libor Jelínek. 


Firma bude novou grafickou identitu implementovat do svých materiálů postupně. Nejprve změnu zaznamenal web společnosti a některé elektronické dokumenty, dále přijdou na řadu tištěné prezentační materiály a výrobky.

 

Zdroj a více zde.


Komentáře k článku

13. 3. 2015 22:48 Johny

vpohodě

29. 1. 2015 08:38 jiří

Co na to říct? Jediné, co mě napadá: Škoda lásky, kterou jsem tobě dala, Škoda slzí, které jsem vyplakala...
Šeredné, šeredné, šeredné...

28. 1. 2015 13:16 vitezslavstrobl.com

Můžu mít výhrady k typografii, ale to se týká spíše osobních preferencí, mohu mít výhrady k tomu, že to není nic nového, ale kolik věcí reálně je... nicméně, co vůbec nechápu je tak očividné přiblížení k logu Škoda auto. když se dívam na vlajky, stačí nahradit modrou za zelenou, a je to Škoda auto. V tomhle ohledu staré logo fungovalo mnohem lépe 3D je úplně špatná cesta...

18. 1. 2015 17:14 Martin

V pismu problem nevidim, je to dle vseho Klavika od Erica Olsona, a to je sazka na jistotu. Spis jako celek to pusobi trochu nudne, nicim to moc neprekvapi. Mohlo to byt odvaznejsi.

12. 1. 2015 23:30 Jakub Čaja

Nebudu hodnotit jestli takovýhle redesign je smysluplný nebo ne – prostě zadání klienta bylo takové, jaké bylo a Dynamo se s tím popralo podle mě dobře. Ten náhled loga s tou podivnou přesaturovanou barevností pochází z Novinek.cz a v prezentaci Dynama ani na webu škody se taková verze nevyskytuje, tak bych to bral s rezervou. Kdo ví, jestli někdo z PR Novinkám nezaslal třeba nějakou pracovní verzi...

12. 1. 2015 17:09 věra marešová | blog.vgrafik.cz

Nejefektivnější by bylo logo a text Škoda mnohem víc redesignovat, než dělat změnu fontu, barevnost, přeefektovat logo (nebo naopak), cílová skupina si té změny nevšimne - myslím změny loga, možná lehce zaznamená změnu webu, tiskovin. Ale věřím, že klient-Škoda ví co dělá a tak k většímu redesignu se dopracuje časem.

12. 1. 2015 15:59 Petr Bernát

Nejvíce mě bijí do očí znaky Š a A. Jsou takové nedodělané. U loga takové velikosti bych čekal perfektně zvládnutou typografii!

12. 1. 2015 15:24 Jakub

Škoda peněz. To 3Déčko je hrozný, vizuálně nezajímavý. Ten placatej nápis se k tomu nehodí, navíc rozpal mezi O-D-A, hlavně v menších velikostech je tak nějak nestabilní.Neříkam, že to je krok zpět, ale spiš asi nikam. 2/10

12. 1. 2015 14:06 Jakub

Podle mě je hlavně matoucí, že existují dvě různé škodovky s podobným logem. To pak můžou psát o nové identitě, vizi a strategii, dělat 3D redesigny, ale divák (hlavně ze zahraničí) je z toho stále jelen.

12. 1. 2015 13:56 Jirka

Mě to přijde hrozné.
Proč je barva šípu jiná než barva nápisu škoda?
Proč je šíp 3D a text není?

Celkově prostě ten nápis škoda vůbec neladí s tím symbolem.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.