Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Redesign knihkupectví (Neo) Luxor

V nejbližších dnech změní svou vizuální identitu známé knihkupectví Neoluxor. Autorem redesignu je studio Davis&Miller, tedy grafičtí designéři Jan Buchtela a Vojtěch Říha.

     

     

Autoři k nové identitě:

Nová vizuální identita je postavena na titulkovém písmu Luxor, které pro knihkupectví na míru navrhla česká písmolijna Superior Type. Písmo Luxor se vyznačuje klasickými monumentálními proporcemi prvních latinkových písem a společně s moderním přístupem v jeho kresbě, tak tvoří stabilní komunikační prvek nového vizuálního stylu. 
Podstatným grafickým motivem pro novou vizuální identitu knihkupectví Luxor nám bylo mramorování. Jde o techniku, kterou do Evropy v 17. století přivezli cestovatelé ze středního Východu a která se stala oblíbenou zejména v kontextu tvorby knižních vazeb, obálek a předsádek. Použili jsme tento klasický knižní prvek a zasadili ho do současného kontextu jako součást nového vizuálního stylu knihkupectví. Každá prodejna bude mít své exklusivní mramorování. Nový logotyp LUXOR je nyní i díky novému zkrácenému znění výrazný a jednoduše rozeznatelný od značek ostatních českých knihkupectví. Vizuální identita je propojením současné hravé vizuální komunikace s nadčasovými grafickými prvky, které přímo souvisí s knižní kulturou.

Design: Davis&Miller, 2017

     

     

 

Jak se Vám nový vizuální styl Luxoru líbí?

 


Komentáře k článku

27. 9. 2017 00:22 Elle

Majký: Mockrát děkuju za odpověď, vážím si toho, že jste tomu věnoval čas. Je to super srozumitelné a teď i vidím, co jste měl na mysli.

22. 9. 2017 19:17 Majký

Elle: Nevím, jestli to bude dostatečně srozumitelné, ale ty plakáty mi připadají až moc jednoduché ale zároveň překombinované.

Zkrátka je tu asi jakási snaha o minimalistický design, avšak ten je složen z několika prvků, které k sobě, dle mého názoru, vůbec nesedí, a nevytvářejí tak esteticky přijatelný výsledek.

Rozhodně se mi nelíbí to barevné rozdělení (bílá X pastelová barva). Je to strašně nevýrazné a vůbec mi to neladí s celkovým konceptem jednoduchého loga. Stejně tak mramorované pruhy v dolní části - ty jsou tam naprosto zbytečné a působí pro mne rušivě. To ať je radši pozadí plakátu celé bílé. Sice to nebude nic moc originálního, ale alespoň se na to bude lépe koukat a lépe tam vyniknou ty samotné knihy, o které vlastně jde nejvíce.

22. 9. 2017 14:06 Jan Černý

Chybí mi návaznost loga na produkt nebo knižní dům. Chybí tam nápad, který by jednoznačně identifikoval knihkupectví nebo produkty. Takhle to může být klidně módní značka, prodejce parfémů nebo bot....škoda.

12. 9. 2017 17:27 * Karel *

Pěkný vše, včetně plakátů.

12. 9. 2017 11:04 Elle

Majký, jitka, Vera Maresova: Muzu se zeptat, co je na tech plakatech spatne? Opravdu me zajima jen Vas nazor. Predem dekuji za Vase odpovedi.

7. 9. 2017 13:59 robot

fakt pěkný :) hurá

7. 9. 2017 13:54 Majký

Možná trošku zbytečný redesign, ale vyloženě špatně to nevypadá. Teda až na ty plakáty. 3,5 z 5

7. 9. 2017 12:31 Vera Maresova

pěkné, ano, až na ty plakáty, ale co ta podobnost Grils, ale co obojí je fajn.

7. 9. 2017 09:36 suchosch

trochu připomnělo Grils, asi se to teď takhle dělá https://www.facebook.com/bistrogrils/videos/755062454695644/

6. 9. 2017 23:33 pala

parádní typo a ten marbling k tomu je prostě LOVE. Dlouho jsem si přála to někde sama adekvátní využít nebo alespoň to vydět v plnejch a tady to konečně skvěle sedlo.

6. 9. 2017 14:35 Zdeněk Sládek

Skutečně dobré. Navazuje na původní, přitom jiné. Ponechalo dost charakteru, přitom je jednoduché.

6. 9. 2017 11:43 jitka

Písmo parádní, jen ty plakáty mi přijdou trošku neštastný.

6. 9. 2017 11:37 jirka

Krásné a funkční…




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.