Redesign knihkupectví (Neo) Luxor
V nejbližších dnech změní svou vizuální identitu známé knihkupectví Neoluxor. Autorem redesignu je studio Davis&Miller, tedy grafičtí designéři Jan Buchtela a Vojtěch Říha.
Autoři k nové identitě:
Nová vizuální identita je postavena na titulkovém písmu Luxor, které pro knihkupectví na míru navrhla česká písmolijna Superior Type. Písmo Luxor se vyznačuje klasickými monumentálními proporcemi prvních latinkových písem a společně s moderním přístupem v jeho kresbě, tak tvoří stabilní komunikační prvek nového vizuálního stylu.
Podstatným grafickým motivem pro novou vizuální identitu knihkupectví Luxor nám bylo mramorování. Jde o techniku, kterou do Evropy v 17. století přivezli cestovatelé ze středního Východu a která se stala oblíbenou zejména v kontextu tvorby knižních vazeb, obálek a předsádek. Použili jsme tento klasický knižní prvek a zasadili ho do současného kontextu jako součást nového vizuálního stylu knihkupectví. Každá prodejna bude mít své exklusivní mramorování. Nový logotyp LUXOR je nyní i díky novému zkrácenému znění výrazný a jednoduše rozeznatelný od značek ostatních českých knihkupectví. Vizuální identita je propojením současné hravé vizuální komunikace s nadčasovými grafickými prvky, které přímo souvisí s knižní kulturou.
Design: Davis&Miller, 2017
Jak se Vám nový vizuální styl Luxoru líbí?
Komentáře k článku
27. 9. 2017 00:22 Elle
22. 9. 2017 19:17 Majký mberedzas(zavinac)seznam.cz
Zkrátka je tu asi jakási snaha o minimalistický design, avšak ten je složen z několika prvků, které k sobě, dle mého názoru, vůbec nesedí, a nevytvářejí tak esteticky přijatelný výsledek.
Rozhodně se mi nelíbí to barevné rozdělení (bílá X pastelová barva). Je to strašně nevýrazné a vůbec mi to neladí s celkovým konceptem jednoduchého loga. Stejně tak mramorované pruhy v dolní části - ty jsou tam naprosto zbytečné a působí pro mne rušivě. To ať je radši pozadí plakátu celé bílé. Sice to nebude nic moc originálního, ale alespoň se na to bude lépe koukat a lépe tam vyniknou ty samotné knihy, o které vlastně jde nejvíce.