OREA zavádí sdílenou identitu
Společnost OREA HOTELS s.r.o. (založena 1992) provozuje největší český hotelový řetězec OREA HOTELS & RESORTS.
V současné době jej tvoří 16 hotelů po celé České republice v těch nejatraktivnějších lokalitách. Aktuálně přistoupila ke sjednocení značek mateřské firmy i hotelů…
Předchozí podoby loga skupiny.
Autoři: Pavel Štastný (1992), Mgr. Drahomíra Bernatová a Mgr. Jiří Červenka, grafici z mateřské společnosti Cimex Holding (1999)
Dosavadní značky hotelů řetězce Orea byly velmi pestré a s různou kvalitou provedení.
„Zásadní změnou prošel logotyp, který ve spojení 3 prstenců nově vyjadřuje krédo řetězce – pevné spojení 3 klíčových pilířů úspěchu: hosté, zaměstnanci a investoři. Podle Horákové je nejvyšší čas oprostit řetězec OREA od minulosti a nastoupit cestu změn vedoucích k orientaci na zákazníka, vzdělávání zaměstnanců a nových investičních příležitostí, vedoucích k rozvoji, akvizicím a růstu celého řetězce.“
Ukázka principů nové sdílené identity z grafického manuálu.
Skupina OREA používá princip sdílené identity. To znamená, že více značek funguje jako jedna rodina – užívá společných vizuálních prvků (v tomto případě symbol, nápis OREA, firemní písmo Baskerville a tmavě modrá barva).
Sdílená identita přináší řadu výhod – propagace jedné značky přináší efekt i pro všechny ostatní značky, společné propagační předměty a další aplikace mohou výrazně ušetřit finanční náklady atd.
Skupina OREA se skládá z hlavní značky CENTRÁLY (mateřská značka, umbrela brand) a řady PODZNAČEK jednotlivých hotelů nebo resortů.
Značka CENTRÁLY má v podtitulku text HOTELS & RESORTS a od ostatních se odlišuje zlatou barvou symbolu. PODZNAČKY hotelů mají stejný symbol, ale v modré barvě a v podtitulku pod názvem skupiny OREA je uveden konkrétní název hotelu. PODZNAČKY hotelů rozdělujeme do tří skupin (hotely, spa hotely a resorty), každá z těchto skupin používá v aplikacích vizuálního stylu vlastní doplňkovou barvu pro odlišení. Závaznou konstrukci těchto podznaček i přesnou specifikaci všech barev definuje manuál vizuálního stylu.
Autorem řešení sdílené identity a grafického manuálu je studio Kafka Design (2014–2015), původní idea nové značky se třemi prstenci vznikla interně ve firmě OREA (v průběhu tvorby pak byla společně upravována).