Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová tvář GHMP

Galerie hlavního města Prahy vyhlásila v dubnu společně s organizací CZECHDESIGN designérskou soutěž na novou vizuální identitu metropolitní galerie. Organizátoři vyhlásili vítěze ve čtvrtek 21. září ve 13:00 v Colloredo-Mansfeldském paláci na tiskové konferenci. Konference zároveň zahájila výstavu, která představuje nejen finalisty, ale také všechny přihlášené práce. Výstavu můžete navštívit každý den v týdnu kromě pondělí v době od 10:00 do 18:00 až do 7. října 2017. Vítězem soutěže je Anymade Studio.

Do soutěže se přihlásilo celkem 90 designérů, studií i marketingových agentur. Ve druhém kole pak s Anymade Studio soupeřili Studio Petrohrad, designér Tom Garcy (Tomáš Nečas), ReDesign a Jan Slabihoudek, kteří se umístili v uvedeném pořadí.

„Návrh nabízí perspektivu dobře zpracovaných aplikací vizuálu pro další online i offline materiály. Vizuální identita je rozpoznatelná, výrazná a galerii jednoznačně identifikuje při zachování dostatečného prostoru pro samostatné grafické řešení jednotlivých výstav, což pro GHMP představuje ideální řešení,“ chválila vítězný návrh odborná porota, ve které zasedali jak zástupci GHMP, tak i nezávislí odborníci jako je grafický designér a pedagog UMPRUM Petr Babák, grafičtí designéři Branislav Matis, Adéla Svobodová, teoretička architektury a designu Karolína Jirkalová nebo ředitelka CZECHDESIGN Jana Vinšová.

„Vizuální identita je založena na nápaditém řešení loga, které mezi písmenem G a H otevírá prostor pro další vstupy – grafické, obrazové, textové. Zároveň symbolizuje otevřenost galerie různým formám umění,“ komentovala návrh porota dále.

Pražské Anymade Studio tvoří designéři Petr Cabalka a Filip Nerad. V jejich portfoliu najdeme například novou vizuální identitu organizace CZECHDESIGN, Domu umění města Brna či Festivalu Fotograf.


Obsáhlejší článek o soutěži najdete v připravovaném Fontu.

 


Komentáře k článku

9. 10. 2017 14:47 Jakub

Inu, musím teda říct, že úroveň je všeobecně docela vysoká, i když se tam samozřejmě najdou horší kousky. A jsem si teda jistý, že pořadí určitě není shodné s umístěním :)

9. 10. 2017 07:53 Ondřej Musil

Jak jsem slíbil, tak i činím a zde je odkaz, ve kterém naleznete účastníky prvního kola soutěže o novou vizuální identitu GHMP. https://ondrejmusil.wordpress.com/2017/10/09/nova-vizualni-identita-ghmp/

6. 10. 2017 15:23 Bamy Bay

Logo mi přijde naprosto shodné s logem a vizuálem zadavatele soutěže.Czechdesignem. Stejná pauza a prostor pro údajně další možnosti. Bezkonkurenčně nejlepší a práce srovnatelná se světovou grafickou sférou je umístění na třetím místě.
Senzaní, nadčasové, zapamatovatelné, reprezentativní.
Škoda,...
Bamy

30. 9. 2017 15:18 Ondřej Musil

Výstava nové vizuální identity GHMP se sestává ze dvou televizorů - na jednom běží všichni účastníci prvního kola s vizualizacemi jejich prací a číselným označením, které může a nemusí prozrazovat umístění v soutěži, není vysvětleno. Na druhém televizoru běží finalisté a vizualizace jejich prací, ve stejné místnosti jsou i velké tištěné bannery s vybranými vizualizacemi finalistů. Pokud jste zvědaví na ostatní účastníky, tak cca 8. října je všechny zveřejním na svém blogu ondrejmusil.wordpress.com (mám je všechny vyfocené). Hezký den

27. 9. 2017 10:59 Milan

Dal by se někdo link na pár fotek ostatních prací s té výstavy

27. 9. 2017 09:35 jakub

druhý Jakub: jaký rozpor, mezi "kvalitní" a "úchvatný" je přeci jen dost značný rozdíl...

Jinak podle mě všech 5 postupujících návrhů jede na dost podobné vlně, docela hodně zapadjící do aktuálních trendů, čímž poněkud postrádají jak nadčasovost, tak snadnou identifikovatelnost. Ale to berte klidně jen jako kecy nepostoupivšího.

Docela jsem zvědavý na výstavu, doufám že se tam dostanu. Můžete, kdo jste se tam byli podívat, přidat kladné reference, abych byl víc motivován tam zajet? :)

27. 9. 2017 07:58 Swantoviet

Sorry, já tam čtu : G - POHONÉ HMOTY. Brand od Ondřeje Musila je fakt lepší.

27. 9. 2017 00:33 jakub

Věrka> "návrh mne neuchvátil, ale vítěz udělal dobrou práci"? To je trochu rozpor až alibismus, ne? Tak je to kvalitní nebo ne? Za mne to je to nicneříkající.

26. 9. 2017 22:36 Vera Maresova

Myslím si, že když by nevyhrálo Anymade tak jak tak by tady byly podobné komentáře, líbí, nelíbí, nuda, šeď, krásné ... a jak to, že jsem nevyhrál já ... apod.
Anymade udělalo dobrou práci. Jediné co mě vadí je zkratka GHMP, ale to už mě bylo vysvětleno, že to galerie měnit nebude. Určitě návrhy ostatních byly kvalitní a taky oceňuji dobře zorganizovanou soutěž Czechdesignem!
Samotný návrh - koncept z toho mála co vidím tady na fontu tak mě nějak neuchvátil, ale uvidíme jak to Anymade rozehraje.

26. 9. 2017 18:38 Gabriela

To: Jan Vybíral. Nedivte se, že tu blejou "spodní patra", protože Font sám o sobě je spodní patro. Ukažte mi kvalitní české studio, které by rádo ukazovalo svoje krásné práce samo od sebe na Fontu nebo designportálu. ;-)

26. 9. 2017 18:36 Gabriela

Trendy? A co dneska není trendy? Všecko je trendy. Zvlášť věci z ČR. My tady žádný trendy nediktujeme a nevytváříme. Taky mi to GHMP moc nebaví, ale je vidět, že nebylo moc z čeho vybírat. Všecko je to takový impotentní.

26. 9. 2017 16:02 Jiří

Sám bych volil práci Petrohradu, ale budu se těšit na vítězný systém v průběhu několika let. Doporučuji všem zajít se mrknout do pěkného a přístupného CM paláce na slideshow všech zaslaných návrhů!

25. 9. 2017 10:09 Font

lh: „Obsáhlejší článek o soutěži najdete v připravovaném Fontu.“

24. 9. 2017 20:42 lh

tendr za 400 litru a verejnost dostane 5 vizosek v mikro nahledech?

23. 9. 2017 19:39 Swantoviet

GHMP Lives Matter :-D

23. 9. 2017 11:10 KS

Je to super!

23. 9. 2017 07:09 Jan Vranovský

Diskuze na Fontu: vynikající sonda do duše a rozhledu spodních pater oborové pyramidy. Ondřej Musil: ta práce je bohužel nedomyšlená a vizuálně naprosto neadekvátní. V záplavě anonymních výkřiků oceňuji odvahu jít s kůží na trh, ale pokud je toto typ klienta pro kterého byste chtěl v budoucnu dělat, bude to mýslím chtít trochu sebekritiky. DH: Je to galerie současného umění, navíc s mnoha institucemi, ne prodejna pneu. Určitá míra komplexity a řízené odchylky je zde myslím naprosto adekvátní. A obsahem je u komunikace galerie snad především samotná vystavovaná práce, ne? Gratulace Anymade, je to velký krok kupředu, byť mám lehké pochybnosti nad tím jak to bude stárnout.

22. 9. 2017 23:00 Jan Vybiral

Kde jsou krásná a originální a zapamatovatelná loga typu Nike, Adidas, Apple, Mercedes? Teď bude vše jen vysázené z grotesku????

22. 9. 2017 19:09 Majký

Musím se přidat k názoru, že se jedná o naprosto nudnou a vizuálně zastaralou záležitost. Návrh od pana Musila mi přijde rozhodně lepší a dynamičtější, byť se nejedná o nějakou extra originální záležitost...

22. 9. 2017 19:02 G–––––––––––––––––––––––––

Strašná neoriginální nuda. Ale hlavně trendy.

22. 9. 2017 18:02 DH

Mě tam právě systém, cokoli jednoznačného, chybí, jednou je logo na výšku, podruhé na šířku, fotka uprostřed, dole, pak vpravo... A to vše spolu s logotypem, který návštěvníky, turisty ničím vizuálně nezaujme a obsahově jej už vůbec nepochopí. G HMP - BFL M PS VZ....WTF?

22. 9. 2017 17:22 Robot

Ondrej Musil: mě to vaše přijde strašně nedomyslene právě v určitých aplikacích a systému. Vizuálně okoukane po několika shlednutich. Je to takové jedno velké klišé, nezlobte se. Pro tak velkou instituci to nemohlo fungovat.

Výsledek je myslím právě podle očekávání, je to prostě určitý grid, šablona se kterou se dá vyjít dle požadavků. Za mě palec nahoru a gratuluji. Myslím že i ostatní místa se nemohou stydět, jsou to pěkné práce.

22. 9. 2017 14:32 DH

nuda...

22. 9. 2017 12:59 Ondřej Musil

Začal bych tím, že gratuluji vítězům a postupujícím do druhého kola. Odvedli kus práce, to bezesporu. Já osobně jsem se účastnil také a třebaže jsem nepostoupil za svou práci se určitě nestydím. Můžete se podívat zde -
https://www.behance.net/gallery/53228723/GHMP-logo-and-visual-style-concept

Nicméně můj subjektivní pohled na vítěznou práci a potažmo na většinu finalistů je ten, že se pod balastem poměrně kvalitních doprovodných vizualizací a materiálů neukrývá nic, co by dodávalo galerii jako celku nějakou hloubku nebo duši. Chápu nutnost celou vizuální komunikaci zjednodušit a spoléhat na to, že každá jednotlivá výstava vytvoří separátně vlastní styl, ale myslím, že je to málo a finální vizuály mě zanechávají chladným, nevzbuzují ve mě dojem, že jde o invenční a moderní galerii. Ale jak říkám, jde pouze o můj subjektivní pohled.