Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Little Greta získala dvě prestižní ceny za design

Kreativní agentura Little Greta si za svou práci pro Jarošovský pivovar odnesla z letošních World Beer Awards ocenění za design. V soutěži je mimo chuťových kvalit piva hodnocen také design etiket nebo lahví. Inspiraci agentura čerpala z botaniky, slovácké architektury a tradičního folkloru. Motiv kohouta má symboliku vzkříšení – návrat pivovaru zpět k životu.

„Na projektu pracovali naši polští kolegové. Ač původem cizinci, dokázali uchopit specifičnost Slovácka a dostali ji do vizuální identity pivovaru i do etiket,“ zmínil jeden z majitelů agentury Tomáš Nedvěd.

Tradice pivovarnictví v uherskohradišťském Jarošově sahá do 17. století. V 90. letech minulého století přesahovala produkce 300 tisíc hektolitrů. Původní pivovar zanikl po velké vodě v roce 1997, ještě předtím jej však po celé zemi stihl proslavit nesmrtelný hit kapely Argema. Obnovený pivovar otevřel své brány v roce 2015. „To, že nám klient nechal volné ruce, se nestává často. Vizuální identitu a etikety jsme tak mohli zpracovat naprosto po svém,“ dodal jeden z tvůrců Mateusz Slowakiewicz. 

 
Agentura Little Greta vznikla v roce 2012 z absolventů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, s níž dodnes úzce spolupracuje. Specializuje se na grafický a webový design a multimedia. Kromě Jarošova patří mezi její pivní klienty britský Budvar, Znojemský městský pivovar nebo náchodský Primátor. V minulém roce Little Greta otevřela dceřinou firmu v Londýně, svá obchodní zastoupení má v USA a v Německu. Letos agentura získala investora, jehož prostřednictvím plánuje v příštím roce dále expandovat.


Komentáře k článku

23. 2. 2018 08:27 p@X

Ten zmatek nastal poté, kdy se místo stupňů začalo používat označení světlé a ležák. Teď se nejčastěji setkávám s % EPM, což imho odpovídá stupňům, někteří dokonce udávají i hořkost v IBU.

21. 2. 2018 17:49 * Karel *

Správné značení v českém regionu je určitě ve stupních.

20. 2. 2018 10:57 eix

To JIrka: asi v tom mají trochu zmatek, podle informací z webu je správné značení stupňovitosti opravdu v procentech. Chybí jim tam ale kromě ležáku správné slovní označení, krom toho mají na etiketě procenta a na pípě stupně. Čert se v tom vyznej, design je to ale velmi pěkný.

19. 2. 2018 13:54 Jirka Sirka

Já vím, že je to z hlediska designu nic, ale velká chyba je, že stupňovitost piv je označena procenty. Toto by si měli opravdu opravit a na další sérii etiket již mít 12 ° a podobně!

19. 2. 2018 10:58 * Karel *

"britský Budvar" – to je co?

18. 2. 2018 01:38 pala

souhlas s jakubem, hrozně nevyužitý potenciál :-(

16. 2. 2018 19:21 jakub

Takhle nějak měla vypadat ta identita pro Slovácké muzeum




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.