Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Lítačka je na světě

Nová podoba pražské karty MHD, tzv. Lítačka (má nahradit Opencard), má grafickou podobu od studia Touch Branding

 

Martin Marušinec ze studia Touch Branding nám k tomu napsal: „Včera se oficiálně spustil projekt Lítačka, který řadě Pražanů zvedá mandle svým názvem. Za grafickou podobou stojí naše studio, konkrétně Aleš Mička. Na design jsou rozporuplné recenze, spousta lidí v tom vidí spoustu veselých věcí. Ale od designérů máme víceméně pozitivní reakce.“

Více o kartě zde.

Jak se vám podoba Lítačky líbí?

 

 

Opencard a provizorní design lítačky, kterým primátorka Krnáčová prezentovala novou kartu – nakonec se tedy změnil.


Komentáře k článku

2. 5. 2017 11:44 DH

17. 3. 2016 19:12 cuc

By mě zajímala cena za tenhle hnus. Takže od začátku je to tunel.

14. 3. 2016 16:45 Pavel Nekoranec

Haha, já věděl, že mi to něco připomíná https://www.flickr.com/photos/senadothecommons/20187226198/ :)

13. 3. 2016 22:14 vera maresova

nebo – jednoduše by to mohla být jen čistá zelená karta bez textu názvu atd.

12. 3. 2016 12:27 Petr

Identitas: nejak nechapu to srovnani. Srovnavat ci prazske tramvajenky s google..

2. 3. 2016 16:31 Identitas.

Chapu myslenku. Z te je patrny, ze se jedna proste jenom o litacku na MHD. Bez presahu. Exekuce ale trochu pokulhava, na me je to prilis horska draha. Toto je pro me nekde jinde

http://www.welovenoise.com/work/google-bus/

2. 3. 2016 12:38 Martin Pecina | book-design.eu

Vizuál je veselý a hravý, ale nemohu se zbavit dojmu, že ta čistá zelená karta „bez designu“ plnila svou funkci lépe, byla nadčasovější. Typografie je bohužel velmi slabá. Nepříliš čitelné písmo je navíc znehodnoceno absurdní „diakritkou“. Snad je nakonec štěstí, že se diakritika v menších aplikacích a ve variantě pozitivní nápis plus negativní znaménka kamsi ztrácí. Palec nedávám nahoru ani dolů, spíše tak nějak nakřivo.

29. 2. 2016 12:25 Touch

Díky za všechny komentáře a připojujeme vlastní:
— ne, vizuál není z banky a vznikal celý na našem stole
— ano, tričko i plasticita v logu je pouze pro ukázku

28. 2. 2016 11:47 dandy

už jen pro to logo bych si lítačku pořídilskvělé, veselé, dynamické, čitelnéoproto předchoí ksartě velký posun vpřed

27. 2. 2016 11:16 Pepa z Lídla

Tak hlavně, že mají v Tač brendingu dost plácání po ramenou od ostatních dyzajnérů. To je totiž nejdůležitější.

25. 2. 2016 21:55 * karel *

Kanibale, díky za odkaz.

25. 2. 2016 12:10 Kanibal

Celoplošně se potisknout samozřejmě triko dá, ale je to asi zbytečné. Grafika mi přijde velice slušná. Jinak podobná trika dělají třeba Imagingary Foundation... https://www.imaginaryfoundation.com/study-sublimation-t.html#/Sublimation

25. 2. 2016 11:01 greg

lh > když někoho osočíš, že vizuál nevytvořil, ale vzal z fotobanky, tak bys taky měl dodat důkaz - odkaz na tu fotobanku, kde je stejný motiv. Jinak je to jen zlý a hloupý nařčení. A netrvď nám pak, že ti to "jen připadalo, jako z fotobaky"

25. 2. 2016 10:33 * karel *

Lukáš Frýdek:
Jasně, že to jde. Dnes jde téměř vše. Ale ta cena. Taky asi komfort toho kdo triko bude nosit jde stranou...
Takže stejně tak jako to plastické logo, je to jen pro ukázku.

25. 2. 2016 10:09 lh

logo hodne slabe, vizual fotobanka + mockup.

24. 2. 2016 18:31 Lukáš Frýdek

Po grafické stránce mi to přijde fajn, i když trochu abstraktní a univerzální. Ale proč ne. Rozeznatelné to na první pohled celkem je (karta/plakát/triko). Zvolený název nedokážu posoudit, zda je dobrý nebo ne. To je spíš na lidech, co to budou používat.

* karel *
Celoplošné tričko se dá vytisknout, i když ne takto podle návrhu. Vyjde to podstatně dráž, protože se nedá tisknout přes švy a muselo by se potisknout před tím, než bude sešité.
Plastičnost logotypu bude asi pravděpodobně jen pro ukázku.

24. 2. 2016 12:52 * karel *

Univerzální design na vše...
Viděli jste někdy takto graficky celoplošně tištěné triko?
Nerozumím plastičnosti logotypu.
A už vůbec nerozumím těm akcentům.
Řemeslně kvalitní, návrhem a nápadem si to snad ani nezaslouží pozornost, je to řadové.

Líbí se mi původní design, kde akcenty jsou upraveny logicky ve vztahu k tematice.
Název mi přijde opravdu kvalitně zvolený, nerozumím, proč budí rozruch.

24. 2. 2016 12:48 jakub

grafika je fajn, veselá a výrazná, ale ten logotyp se mi nelíbí - moc subtilní, takový nejistý :)

24. 2. 2016 12:36 Simon Gr

No, hlavně mi to přijde spíš jako lítaćka než lítačka.. :(




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.