Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Kreativní vizitky

O tom, že vizitka nemusí být jen standardizovaná ve formátu 90 ×50 mm, vás přesvědčí na blogu Webdesignerdepot sbírkou stovky kreativních navštívenek z celého světa…



       

Více zde.


Komentáře k článku

17. 10. 2012 11:32 Tenzo

Nevim kdo tu psal ze vizitka je prezitek, ale ja chci vizitku po kazdem a stejne tak ji chce kazdej po me kdyz se pta na foceni. Nehlede na to ze na vizitce aspon muzu overit jak se pise dane jmeno pokud je to cizinec. To v mobilu neudelam.

18. 7. 2012 21:20 davidkotulan

Plně souhlasím! A hlavně zaměstnanci i velkých hráčů na trhu (Canonu, HP, IBM,...) nepouživají iOS a android prkotinky, ale vždy předají vizitku, vždy. Takže kdo řekl že vizitka je přežitek? Zas nějaký designer co? A designer je obchoďák?

18. 7. 2012 10:39 Petr S.

Tady pořád řešíte vizitky v business prostředí (jednání s deseti managery nadnárodní společnosti), ale koukněte se na ty ukázky - většina vizitek tam patří spíš různým živnostníkům (zubař, ladič pián, kameník - asi)...

Tyto profese by podle mě vizitky rozhodně mít měly, je to pro ně jeden ze způsobů reklamy a hlavně na ně člověk najde rychle kontakt, koukne do krabičky s vizitkami a najde a právě když bude mít takovou originální vizitku. Rozhodně to funguje lépe, než v mobilu uložené číslo pod jménem KRATOCHVIL ZEDNIK.

Co se týče business sféry, tak např. v top managementech opravdu nejsou jen 30ti letí nadšenci do iphonů a ipadů, ale často starší lidé, kteří si vedou diáře v kožených deskách a přijet na jednání bez vizitky by pro ně bylo, jako přijet bez kalhot.

Tak jim ty vizitky, prosím, neberme :-)

16. 7. 2012 16:12 Johny

No vizitky jsou to fakt pěkný. Nevim teda ale jak v Praze, ovšem tady v Plzni je něco podobného naprosto nereálné. Už jen sehnat nějaký papír vhodný na prolis... Nedej bóže chtít po tiskárně vizitky perforovat, falcovat, mnohdy i lak/lamino nebo kdoví co dalšího. Nedej bóže chtít něco, co sice nabízí, ale vlastně vůbec neumí, to se pak ty vizitky sakra prodraží.

12. 7. 2012 11:45 Tom Laurinec

Vizitku ocení ten, kdo příjde na jednání s Ashianem Goorjianem a chce ho během jednání oslovit jménem. Podle mě to je skvělá věc na seznámení se v obchodním styku. Není to finančně náročné a někdy to je i pěkný kousek umění.

10. 7. 2012 16:49 tenced

ono hlavne Veverkovi nedoslo, ze to neni jen o tom prepsani kontaktu, ale zvlast o tom instantnim sdeleni, ktere se ve vizitce odrazi a po letech osvedceny zpusob rychle prezentace, ktery by mela vizitka obsahnout a je roztomile jak zrovna designer se kocha tady tim jak vsechny prechytracil a on nese to prave poselstvi o dvacatem-prvnim stoleti... nechci se nikoho dotknout a pochopi kdyz to ze sveho pohledu Veverka neuzna.. jen by se na to nemelo zapominat, protoze opravdu z hlediska prepsani kontaktu je to na prd a akorat nase Zeme place :(

9. 7. 2012 21:17 Michal Malina : .  |  michalmalina.cz

9. 7. 2012 18:36 MK

Nemyslím si, že by šlo zrovna o to mít doma štosy vizitek a pořád se v nich hrabat jak v kartotéce. Vizitka šetří čas a nervy, člověk nemusí diktovat jméno, člověk nemusí diktovat číslo, člověk nemusí diktovat žádný ze svých kontaktů, jen si s dotyčným vymění tenhle ''nepotřebný'' papírek a ušetří si oba tu trapnou chvilku, kdy si minutu vysvětlují ,jak se co píše a kde je a není tečka. Né každý se jmenuje Petr Novák a má petr@email.cz.

9. 7. 2012 09:10 OB

Ale přece nikdo neříká, že si máš vizitky uschovávat. To je opravdu nesmysl, ale k základnímu obchodnímu jednání patří předání vizitky stejně jako potřesení rukou. To, že to pak hodíš sekretářce ať si s tím dělá co chce je už věc druhá. A tiskárny atd. bych neřešil...

8. 7. 2012 17:20 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Ondreji tak zrovna ty CEO a podobne postaveni lide jsou co se vizitek tyka nejvice laxni. Pro ne sbirani vizitek opravdu nema moc vyznam.
Me je jasny ze konkrene QR kod je podobne neprakticky nesmysl jako samotna vizitka.
Ja taky chapu ze jde o zazity zvyk, a taky chapu ze je pro tiskarny super mit levnou rychloobratkovou komoditu.
Ja to beru ciste ucelove. Byla doba kdy neexistovali adresare v pocitacich, kdy se telefoni cisla dohledat tak snadno jako dnes nedali a kde byl papirek 9x5 praktickym resenim. Dnes tento ucel neplni.

8. 7. 2012 16:29 Ondřej Brom

To Lukáš Veverka: Lukáši to co říkáš je hroznej nesmysl. Vizitka ať se ti to líbí nebo ne má ve světě obchodu své místo a opravdu jen těžko si představuji skupinu vysokých managerů, kteří si navzájem začnou číst QR kódy.

8. 7. 2012 14:00 Darkfejzr

To já zas používám trsátka namísto vizitek :)
http://www.pick-art.cz/work/8/picks/

6. 7. 2012 15:15 Kuba

Jo, příště se můžete vrhnout na nesmyslnost dopisních papírů a obálek, pak třeba na razítka (v dnešní době!!!) a nakonec dojdete k závěru, že nepotřebujeme nic papírového... vaše paměť a paměť chytrého mobilu nahradí veškerou klasickou a dnes už tak směšně omezenou firemní komunikaci... Snad možná ten toaletní papír, i když... :-))

6. 7. 2012 14:30 Lukas Veverka | www.parasite.cz

:) Chodim bezne na schuzky kde je vice jak pet lidi, ktere jsem nikdy predtim nevidel a stejne vizitky nepotrebuji k tomu abych vedel si tech par jmen zapamatoval. Pokud na nekoho z nich potrebuji telefon tak se me jeste nestalo ze by se nedal dohledat rychleji nez do 30sekund.
Pokud bych si ty papirove nesmysli od lidi bral tak mam dnes vic jak nekolik stovek techto nesmyslu. Pochybuji zebych v takove hypoteticke zaplave vizitek nasel jakykoliv kontakt rychleji.
Nejde o to ze nepotrebuji kontakty na lidi. Jde o to ze tato forma me osobne prijde obecne jako nesmyslna. Jinymi slovy; neznam zadny duvod proc bych mel vizitky davat nebo si je brat.

Je srandovni jak zapalena diskuze vznikne utakove blbosti jako jsou vizitky.

6. 7. 2012 13:40 vudpap

Příjde Veverka do prodejny a ptá sa na ty nové gmoříšky s extra modifikací pro koncentraci. Zakazníkú je ale víc. Veverka čeká, nervózne přešlapuje, rozčílí se a v tom jí prodavač podáva vizitku ať si zavolá pozdeji, esli mají ešte plno. Veverka není zvyklá čekat, vizitku roztrhá, třeskne dveřmi a napíśe vzteklý blog o škodlivosti geneticky upravených potravin.

6. 7. 2012 09:49 Michal

Jko obvykle je Lukas Veverka radikalni za kazdou cenu. Sam asi vizitky nepotrebujete, je ale spousta lidi, kteri vizitky, nebo aspon nejakou jmenovku potrebuji, protoze si zkuste zapamatovat jmena 5 a vic novych lidi, kteri se pred vama objevi na schuzce. Jo lpet na jednotnym fotmatu vizitky je omezena blbost a zbytecnost, ale ignorovat vizitky je stejne omezeny a vyhroceny. K trknuti o uvazovani staromilskych zavedenych pravidel mozna dobry, ale jestli to ymslite vazne, tak volovina.

5. 7. 2012 21:55 wein

Veverko, ty seš roztomilej logik: "Jinak za sebe, vizitky jsou obecne nesmysl...."
Ad funkčnost, byla to replika na Petrův "typicky cesky komentar".Ale možná jsem nepochopil, že to Petr myslel ironicky....
Funkčnost ale asi bude univerzální veličina, jen to bude s pohledem na ni případ od případu relativní - co jeden vidí jako nesmysl, tak druhý si pochvaluje. V našem oboru - grafický design - to lze demonstrovat mimo již zdeřečené vizitky tzv. obyčejné kontra kreativní např. na používání písma: čitelnost textu kontra výtvarný, estetický dojem.
Tož tak.

5. 7. 2012 17:58 Pato

eva: ide práve o to, má to znázorňovať zubný kaz.

5. 7. 2012 14:44 Petr Vytiska

Rozumim. Plně souhlasím s tím, že uchování vizitek jako databáze kontaktů je přinejmenším zbytečnost, ne-li něco horšího.. Každopádně mě spíše trápí ten akt předání kontaktu. Na SG SII datové vizitky nefungujou, ač je to jinak skvělej telefon. Za svůj život jsem jednal s různými lidmi - s běznými zaměstanaci na pobočkách, kteří nemají drahé telefony, nebo s vrcholnými představiteli významných firem. A ani jednou se mi nestalo, že bychom si měnili vizitky digitální formou.

Já to beru tak, že si papírovou vizitku vezmu (vždycky) a pak si ji v klidu přepíšu do telefonu...

Kdysi jsem měl nápad, že bychom psali vizitky na balené cukry. Což například u neformálních jednání má parádní efekt :)

5. 7. 2012 14:30 Lukas Veverka

Ja to myslel obecne vsechny kontakty maji vsichni v telefonech. Vizitka by mela smysl jako qr kod ktere si na schuzce hned prectes mobilem a mas to v kontaktech a pak vizitku zahodis. Ale i to me prijde zbytecne.

Pouzivat vizitky za ucelem rozdani kontaktu na sebe je jak kdyby jsi v obchodech psal do kasy castky rucne.

5. 7. 2012 14:19 Petr Vytiska

Na stůl nefungujou, protože se rozjížději :))
Nicnéně troufnu si říct, že najdu řadu příkladů, kdy je ta papírová forma jednoznačně nejlepší volbou.

Nebo jinak, rád si přečtu, proč by neměla být..

5. 7. 2012 12:39 Lukas Veverka | www.parasite.cz

:) ale jo, kdyz budes moc chtit tak najdes par okamziku kdy maji smysl, jak pises ty na jednani ten zasedaci poradek nebo treba na filtry (pokud nejsou polaminovane) a dost casto se tim da vypodlozit stul kdyz se kejve. Jo jo.

5. 7. 2012 00:18 Petr Vytiska

Vizitky (omg, ta má čeština..)

5. 7. 2012 00:17 Petr Vytiska

Lukáš Veverka: proč vymluvit? Například ve stavebnictví jsem se setkal s tím, že vizitky pro ně byly naprosto nepostradatelné. Navíc, když se setkáte na jednání kde se sejde více lidí, tak je naprosto běžné, že si na začátku vymění vyzitky a každej si je na stole vyřádkuje tak, aby měl přehled o jménech a funkcích lidí, se kterými jedná... Už jsem se s tím takto setkal mnohokrát.

Souhlasím, že pro mnoho lidí je to zbytečné, ale jako dogma to fungovat nemůže.

4. 7. 2012 23:04 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Wein: proc si myslis ze "funkcnost" nebo "prakticnost" jsou univerzalni veliciny? To ze je nekde prakticke a funkcni pouzit papir a standartizovany rozmer jeste neznamena ze jinde nebude mnohem praktictejsi a funkcnejsi pouzit treba keramicky strep. Zalezi na ucelu. Ne kazda vizitka se dela proto, aby skoncila v adresari.


Jinak za sebe, vizitky jsou obecne nesmysl a pouhe plytvani papiru. Designeri kteri mysli hlavou, se snazi neco jako tisk vizitek svym klientum rozmluvit.

4. 7. 2012 21:22 Petr

Wein:
Nic

4. 7. 2012 18:46 wein

Petře, ten mramorový papír snad ne...Ale jinak, co máte proti praktičnosti a FUNKČNOSTI?

4. 7. 2012 17:01 Čenda

Dlouho jsem se kochal piánem, vydařené :)

4. 7. 2012 16:32 Petr

Nojo, typicky ceske komentare. Vypada to, ze vetsina lidi stale preferuje 9x5, uprostred jmeno, vlevo tel, v pravo adresu, mramorovy papir a HLAVNE AT SE TO VEJDE DO VIZITKARE!!!

4. 7. 2012 14:31 Jelit

Prakticnost nekterych "vizitek" je velice diskutabilni.

3. 7. 2012 21:21 eva

jak je u tý druhý vysázenej ten telefon?! typografická prasárna

3. 7. 2012 12:45 Jakub

V tom odkazu se ukrývá Trojský Kůň!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.