Jihočeské divadlo oslaví 100. výročí i novým vizuálním stylem
Jihočeské divadlo slaví jubilejní 100. sezónu a při této příležitosti pro své diváky přichystalo několik novinek. Jednou z nich je i změna vizuální identity. Na tvorbě nového vizuálního stylu divadla pracovali studenti Uměleckoprůmyslové školy v Praze a pro vizuální podobu sté divadelní sezóny byl nakonec vybrán návrh Darjana Hardiho a Davida Šrota.
„Jelikož oslavami naší stovky nechceme pouze poukazovat na historii divadla, ale chceme pracovat s myšlenkou a nadějí pro dalších 100 let, rozhodli jsme se oslovit Uměleckoprůmyslovou školu v Praze, konkrétně ateliér ilustrace pod vedením Michaely Kukovičové a ateliér grafiky pod vedením Petra Krejzka. Na základě zadání vzniklo 11 návrhů od 11 týmů, složených z řad studentů právě těchto dvou ateliérů,“ říká Mgr. Lenka Cimlová Ostrá z marketingu Jihočeského divadla.
Nakonec byl vybrán návrh Darjana Hardiho a Davida Šrota, kteří svůj koncept popisují takto:
„Nová podoba vizuální identity Jihočeského divadla vychází z požadavku na typografickou identitu, oproštěnou od použití fotografie.“
Hlavními prvky identity jsou nové písmo v kombinaci s abstraktní ilustrací, nabízející širokou škálu motivů, kterou je možno neustále obměňovat. Zvolené nadpisové písmo (které existuje v různých podobách už od 16. století, ale přesto působí stále velmi současně) je obohacené o negativní proklady, které ještě více umocňují jeho úzkou formu. Základními stavebními prvky divadla jsou jednotlivé soubory: činohra, opera, balet, Malé divadlo a Ateliér 3D.
Každý z těchto souborů má přidělené barvy a série tvarů, které přibližují nebo evokují charakterově typ divadelního souboru. Jsou odlišné, ale zároveň mezi sebou vytvářejí dialog a doplňují se navzájem.
Vizuální prvky činohry jsou postavené na dominantních převážně černých plochách, které vycházejí z charakteru samotných představení. Dynamické linie zvolené pro divadelní balet vycházejí ze samotného pohybu , podobný princip je aplikovaný i na operu, kde jsou kresby otevřené, čistější a uspořádanější. Pro Malé divadlo jsem se rozhodli z celého souboru kreseb použít kresby popisnějšího a hravějšího typu, jež by mohly být bližší mladšímu publiku. A u Ateliéru 3D, který se snaží ve svém programu zakomponovat prvky ze všech divadelních souborů, jsou k jeho identitě použité prvky aplikované na více souborech.“
Vizuál pro činohru a balet
Vizuál pro operu a Malé divadlo
Vizuál pro Ateliér 3D
Komentáře k článku
10. 9. 2019 19:18 palad
10. 9. 2019 14:17 Vktor
28. 8. 2019 12:06 Michal
27. 8. 2019 22:55 Sádlo
26. 8. 2019 18:56 * Karel *
Pokud je to jenom na rok, tak se s tím dokážu smířit. :)
Bylo by docela fajn sem pro porovnání doplnit současnou podobu čím se divadlo prezentuje v posledních deseti patnácti letech. Poznamenám, že něco dělal R. V. Novák, nějaké fotky V. Jirásek a v průběhu dost (dobré) grafické práce odvádí M. Vácha. Tohle není důstojné navázání, JD to mělo svěřit Váchovi a ne s tim utíkat na umprumku, výsledek by byl dobrý a práce by zůstala v regionu. Ten požadavek na typografické řešení bez fotek působí, jako by se divadlo snažilo ušetřit za fotografa.
25. 8. 2019 22:35 Honza
23. 8. 2019 19:22 jakub
23. 8. 2019 17:59 dj Bobo
23. 8. 2019 12:20 robot
23. 8. 2019 08:58 jirka
22. 8. 2019 19:13 slow
22. 8. 2019 18:28 stará škola
To to upadá........Vizuální brajgl
22. 8. 2019 18:28 stará škola
To to upadá........Vizuální brajgl