Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Janáčkova filharmonie Ostrava a nový vizuální styl

Od května používá Janáčkova filharmonie Ostrava svůj nový vizuální styl a představila i chystané novinky do nadcházející jubilejní 60. koncertní sezóny. Podívejte se, jak vypadají různé aplikace…

Nehrajeme kratce, hrajeme už 60 let, hlásá hrdě do světa Janáčkova filharmonie Ostrava. Ano, tento skvělý ostravský orchestr oslaví v lednu 2014 neuvěřitelné 60. narozeniny. A nejenže se nechystá do starého železa, naopak připravuje se na vstup do jubilejní sezóny se zcela novým, mladistvým vzhledem. Ani ho nepoznáte! Snad jen podle předností, která léty spíše sílí - plný, sytý zvuk, muzikální projev a technická vyspělost. To jsou pevné, neotřesitelné základy, na nichž lze stavět.

Janáčkova filharmonie Ostrava se na oslavy, které budou spíše symbolické, patřičně připravuje. Vše, co se chystá, se nese v duchu jediného hesla – to nejlepší pro posluchače. Ať už ty věrné či ty potenciální. Hlavně ty druhé jmenované by chtěla Janáčkova filharmonie oslovit a přesvědčit, že je tu, ve skvělé kondici a má co nabídnout. Nové logo, a potažmo nový vizuální styl, nové koncertní řady, zajímavou dramaturgii, vynikající sólisty a dirigenty, další koncertní místa a spoustu dalších novot.

Zdroj: www.jfo.cz

V listopadu loňského roku jsme už na tomto blogu psali o hledání nového stylu. Pak se JFO na dlouho odmlčela a objevovaly se dotazy a spekulace, jak vlastně soutěž dopadla.

Nyní víme, co vybrali (je to již z května, ale dozvěděli jsme se to až nyní), nicméně stále nevíme, kdo je autor a jak probíhalo výběrové řízení... Řada čtenářů tenkrát vyjádřila názor, že stávající logo (iniciály jf) je dobré a stačilo by jej jen redesignovat a zkvalitnit vizuální styl.

Tak jak se vám tedy ve srovnání s původní značkou líbí ta nová? A nepřipomínají vám ty černé linky zde nedávno přestavený nový vizuální styl Pražské komorní filharmonie?

A zde naleznete pro zajímavost i nějaké návrhy studentů.

Na základě informací čtenáře doplňujeme jména autorů: Vojtěch Jasanský, Vendula Vavroušková a Jakub Zajíček (vystupující pod názvem Jezevec), studenti Fakulty umění a designu UJEP v Ústí nad Labem.


Komentáře k článku

17. 2. 2015 20:45 Markéta

Mně se nové logo velice líbí. Sláva, že neobsahuje notičky. Grafici, opravdu si myslíte, že hudebníci prahnou po notičkách? My si od nich rádi odpočineme, když do nich "brejlíme" už tak celé dny:) A kdo nové logo nechápe, tomu doporučuji vyslovit s patřičnými akcenty celý název JFO po slabikách. Ó, již nyní vidím mnoho světélkujících žárovek v hlavách původních kritiků:) Za mě jasný palec nahoru! Markéta

15. 10. 2013 16:55 Petr Široký

Ať šilhám, jak šilhám, jako prostý laik nedokážu identifikovat, co ty čáry vpravo znamenají. Hipsterům se to možná bude líbit, ale já bych aspoň rád věděl, co to vlastně má být. K ničemu.

9. 8. 2013 19:22 Pavel Beneš

Soudě podle komentářů tady a pod jinými články je tahle země plná skvělých a velice kreativních grafiků, kteří velice dobře vědí, jak na věc.
Škoda, že od většiny z nich nikdo nic neviděl.
A viděl-li náhodou, nespojil si dílo s konkrétním jménem, protože nejsnazší je schovávat se za sofistikované přeznívky a pak dělat moudrého.
Předveďte se, chytrolíni!

25. 7. 2013 16:38 Pavel

Já bych to přirovnal k nepovedenému printovému katalogu plného zmatku. Prostě nesmysl bez ničeho a ze vším.

22. 7. 2013 20:44 PETR SZY

Evidentne jde videt, ze dnesnim designerum chybi predstavivost. Jak to tak vypada tak smeruje zpet k morseove abecede a ci uplne nekam jinam do nul a jedniček. Naprosty propadak. Neucta k vazne hudbe. Logo je zmatek, idividualismus, experiment a v prvni rade disharmonie. Nikoliv vsak harmonie a rad. Harmonie a rad je prvni vec kdyz si predstavim filharmonii

22. 7. 2013 20:20 _tuček

http://www.behance.net/search?search=janacek

na Behance jsem našel také nějaké návrhy, zajímalo by mne, mezi čím vybírali...

Jinak k logu, neni to špatné, je to teď trend, uvidíme, jak dlouho jim vydrží a hlavně bude stále použitelné po dalších 60 let?

22. 7. 2013 08:12 Honza

Je to vizuál tak pro technické muzeum, ne pro hudbu. Tam bych čekal něco estetického, ladného...klidně to mohlo vycházet z loga předchozího. Tohle je příliš komplikované sdělení i když nápad v tom je.

19. 7. 2013 13:57 wgx

Přijde mi to lepší než Pražská komorní filharmonie, avšak původní logo JF jako hudební nástroje ve mě evokují hudbu mnohem více, než logo nové.

19. 7. 2013 11:36 dee

kam studenti schovali své uměleckodesignové cítění u tohoto projektu.

Příliš technické, minimalismus bez pointy. Co je to na těch školách sakra učej

18. 7. 2013 23:23 Knaks

Není to zlé, jen se to nehodí pro instituci tohoto typu. Logo je lepší i když, jak už bylo psáno níže, zapadá do řady jiných log z oboru.
Ovšem použít pro prezentaci ukázku bigboardu s ohromným množstvím informací na 4proudé silnici naznačuje, že studenti snad umí zvládnout obor designu, dokonce s jistým "intelektuálním" přesahem nicméně s marketingovými znalostmi na úrovni prvosemestrálního pionýra VŠE. A to je pro tento typ práce na škodu.

18. 7. 2013 14:54 Karlík

Jako cvičení, pak velmi dobře zvládnuté. Ale pro to "běžné" lidské použití? Pak nevzhledné, nepěkné, nepochopitelné...

18. 7. 2013 14:42 pytel

Nejde o to, že každý musí logo inhned pochopit, jde o to, že se nad tím třeba 1 z 5 zamyslí a třeba na to příde. To si myslím že je důležité.

18. 7. 2013 14:36 JVC

ty čárky jsou záznamem zvučnosti slabik a na tomto principu je postaven celý koncept

a co to má společnýho s filharmonií?
a to budou ted každýmu vysvětlovat jo?
geniální, a každý dostane A4 s návodem,co logo znamená
tramtadááá!
možná tak pro muzeum hudby nebo logopedie by ten koncept seděl

něco pro inspiraci
http://www.sinfonietta.nl/
http://studiodumbar.com/work/amsterdam-sinfonietta

18. 7. 2013 14:13 NickOlas

Jako logo pro OMEGA dům na Svoboďáku by to bylo OK.
http://www.labartt.com/media/properties/main/4d5a2cfea9310Omega_den_celek.jpg
_
Ta logika, podle které je logo vytvořené, se mi sem prostě nehodí.
||| ||| || || || || || ||| ||| || ||| || ||| ||| - Bez návodu to nemůže nikdo pochopit (a pravděpodobně dost lidí ani s návodem). Prostě nepravidelné čárky... bezobsažný bordel.
_
Grafika plakátů, billboardů, citylightů... nevypadá vůbec seriózně. Což mi k dané cílovce prostě nepasuje.
Snažil bych se do toho dostat spíše nějakou takovouto náladu: http://cdn.imore.com/sites/imore.com/files/images/stories/2012/01/Alan-Gilbert.jpg
... já v tom vidím toto: http://fc05.deviantart.net/fs40/f/2009/035/7/3/Techno_Goth_by_shaunapallas.jpg

18. 7. 2013 12:46 lh

nelibi: je videt je ze je to remeslne zmaknute, libi se mi aplikace na taskach a vizitkach, ale plakaty me moc neberou, jak zde nekdo psal, pripomina mi to hacker styl z 90 let. Ta cistota a jednoduchost se tam nepodarila prenest. Samotne logo se mi taky moc nezamlouva, koncept je jasny a v poradku, ale neprijemny font me drazdi.
Nejvetsi slabinu loga vidim v zacleneni se do oboroveho kolektivu cernobilych log brnenske filharmonie (side2 - ktere je skvele) a prazske komorni filharmonie. Cekal bych urputnou snahu vykrocit uplne jinym smerem.

18. 7. 2013 12:20 david

good......jen by mě zajímalo, kdo bude číst ten billboard? :) trochu moc složitý

18. 7. 2013 11:39 Pavel Beneš

Čendo, ano, ty čárky jsou záznamem zvučnosti slabik a na tomto principu je postaven celý koncept.
Jakube: Pochybuji, že čárky u brněnského loga mají podobně propracovanou filozofii a systém.
Václave Marku: nemůže, právě pro tenhle systém. Vojtěch Jasanský podobně zpracoval předloni skladbu Johna Cage – převedl ji do grafických znaků v jejich propracovaném rytmu i dynamice.
Monkey: houslových klíčů snad už bylo dost. Navíc orchestr jako tento už není jen ansámbl muzikantů, je to instituce s marketingem, reklamou, filozofií, prostě byznys, tedy už ne jen hudba. Ani na zápis současné hudby mnohdy houslový klíč nestačí.
NickOlasi: je snadné plivat, když se skrýváte pod přezdívkou a nikdo nemůže zjistit, co Vy osobně jste kdy udělal dobrého.
Radime: autory jsou Vojtěch Jasanský, Vendula Vavroušková a Jakub Zajíček, studenti z mého ateliéru Vizuální design na FUD UJEP v Ústí nad Labem, mj. někteří z vítězů letošní Young Creative Chevrolet Award. Jejich práce i ostatních jsou na www.vizualnidesign.cz/.

18. 7. 2013 10:32 NickOlas

Bordel.

18. 7. 2013 09:22 jam

čisté, pěkně zpracované, ale kde je souvislost s filharmonií?
spíš disharmonie, bezdůvodně technicistní,
zas jedno formalistní dobře vypadající nic neříkající logo,
klidně by to mohlo být logo pro novou zástavbu nějakého developera,
nebo,že by odkaz na perforaci válečků z flašinetu?
no hlavně, že se to tváří za každou cenu moderně!

17. 7. 2013 23:18 pavel frič

Fonte, piš lepší články, tuhle dikci bych čekal v Blesku.

17. 7. 2013 21:48 monkey

Trochu moc "kyberneticke" na filharmonii (hlavne aplikace stylu a zvoleny font), ale libi se mi to. Pouziti svisle carky mi prijde lepsi nez u loga | | | | Brno.
Pres to vsechno (asi jsem konzerva) na me pusobi puvodni logo se zakodovanym houslovym klicem hodnotneji, ma styl.

17. 7. 2013 21:25 Václav Marek

Tohle může být cokoliv, připomíná mi to rané "90" Petra Bilaka.

17. 7. 2013 21:11 radimzahraj_Typoadesign

Po dlouhe dobe "ostravske" logo, ktere se mi vazne libi, ikdyz nevim kdo jej udelal...

17. 7. 2013 18:52 jakub

prvni byla http://www.side2.cz/filharmonie-brno-1
tohle je uz jen plagiát

17. 7. 2013 16:38 Čenda

Ty čárečky jsou zápis zvučnosti slabik nebo jen nahodilý generovaný čárkový kód? Mimochodem na webu JF jsem logo musel chvilku hledat... :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.