Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Galerie hlavního města Prahy hledá nový vizuální styl

 

Galerie hlavního města Prahy vyhlašuje ve spolupráci s CZECHDESIGN otevřenou soutěž pro grafické designéry. Vítěz dvoukolové soutěže se stane autorem vizuální identity jedné z nejvýznamnějších výstavních institucí v České republice a získá zakázku na zpracování grafického manuálu za 400 000 Kč. Deadline podání návrhů je 22. května 2017.

V současné době postrádá Galerie hlavního města Prahy jednotnou vizuální identitu, která by zajistila systém pro všechny výstupy. Galerie disponuje pouze graficky zpracovaným logotypem „GHMP“, který je připojován k různorodým materiálům. Potřeby instituce a galerijní provoz však ukazují, že je toto řešení nedostatečné.

Po intenzivní přípravě a identifikaci současných i budoucích potřeb přichází Galerie hlavního města Prahy se zadáním pro otevřenou soutěž. Jejím předmětem je nová koncepce vizuální identity, která zajistí jednotnou komunikaci instituce jako celku.

 

JAK BUDE SOUTĚŽ PROBÍHAT?
1/ dvě kola
Soutěž je vyhlášena jako dvoukolová. V prvním kole vybere odborná porota z přihlášených prací 5 nejlepších. Ve druhém kole je jejich autoři dále rozpracují do podoby ukázek principů a konkrétních příkladů aplikace jednotné vizuální identity. Uzávěrka prvního kola soutěže je 22. května 2017. Do tohoto dne mají designéři zaslat elektronickou i fyzickou podobu návrhů organizátorovi soutěže CZECHDESIGN.

2/ prohlídky objektů GHMP
V termínech 13. 4. v 11:00, 18. 4. v 11:00 a 26. 4. v 18:00 se pro zájemce o účast v soutěži uskuteční prohlídky po objektech GHMP s možností seznámit se s výstavními expozicemi, budovami a propagačními materiály GHMP.

3/ odborná mezioborová porota
V odborné porotě Soutěže na novou vizuální identitu Galerie hlavního města Prahy zasednou, vedle zástupců GHMP, grafičtí designéři jako je profesor UMPRUM Petr Babák, který je autorem jednotné vizuální identity Moravské galerie v Brně, grafická designérka Adéla Svobodová, která vytvořila vizuální identitu ostravské galerie Plato nebo slovenský designér Branislav Matis, autor oceňované vizuální identity Slovenské národní galerie.

4 / osobní briefing finalistů ve 2. kole
Pět vybraných finalistů se ve 2. kole soutěže zúčastní schůzky se zástupci poroty, kde proběhne osobní briefing soutěžících a diskuze nad rozpracovanými návrhy určenými pro odevzdání ve 2. kole soutěže.

5/ odměny v soutěži
Pět finalistů, kteří postoupí do 2. kola soutěže, bude finančně ohodnoceno odměnou za umístění, jejíž součástí je také skicovné za odvedenou práci:
1. místo 35 000 Kč a získání zakázky na grafický manuál v hodnotě 400 000 Kč, 2. místo 30 000 Kč, 3. místo 25 000 Kč a zvláštní odměna pro další dva návrhy, které se neumístí, je 20 000 Kč pro každého.

6/ výstava finalistů
Po skončení soutěže uspořádá Galerie hlavního města Prahy výstavu pro veřejnost, kde bude prezentovat 5 prací, které se účastnily 2. kola soutěže, případně i vybrané práce 1. kola soutěže. Ukáže tak veřejnosti návrhy, které měly šanci na úspěch.

 

Výsledky soutěže budou známy nejpozději 6. října 2017. Odevzdání grafického manuálu a postupná aplikace jednotného vizuálního stylu by tak měla začít začátkem roku 2018.

 

Celé zadání najdete zde: TZ_GHMP_hledá-vizuální-styl.pdf


Komentáře k článku

1. 6. 2017 10:43 Ondřej Musil

Jsem moc zvědavý, jaké návrhy postoupily a jak to pak celé rozehrají v druhém kole. Každopádně sláva vítězům a čest poraženým (jsem mezi nimi s tímhle - https://www.behance.net/gallery/53228723/My-proposal-for-a-new-logo-and-visual-style-competition)

30. 5. 2017 12:41 Font

Odborná porota vybrala podle hodnotících kritérií k postupu do 2. kola soutěže těchto 5 finalistů (bez udání pořadí):

Jan Slabihoudek
ReDesign (Klára Kvízová, Petr Krejzek, Mariana Dvořáková)
Studio Anymade
Studio Petrohrad
Tomáš Nečas alias Tom Garcy

24. 5. 2017 08:36 DavidK

GHMP :-D
Tak to potom jo. To pobavilo dnes. Kdyby alespoň G.H.M.P.

8. 4. 2017 12:34 Vera Maresova

Ano, zkratka je bezpohlavní o ničem, nic neřekne a co teď s tím? Jak to vyřešit? Ideálně by to měla mít promyšlené galerie jak chce se prezentovat, zda se někam posouvat, jakou má vizi apod. strategii, business plan. Bude muset grafik vymyslet dobrej koncept a třeba najít řešení jak upravit zkratku, zrušit ji nebo .... co vlastně očekává galerie od změny loga?

6. 4. 2017 12:41 jakub

Ta zkratka je úplně blbá. Měli by se na ní vykašlat.

5. 4. 2017 10:27 Chytrej

Možná ten fakt, že "řešení používat GHMP zkratku" je nedostatečný vychází hlavně z toho, že samotní zaměstnanci a marketing s tím neumí pracovat nebo nevědí jak atd. Problém není ve zkratce ale v tom bordelu uvnitř. Bez toho jim nepomůže ani logo od Sagmeistera :-)

4. 4. 2017 22:50 * Karel *

A předtím vším bylo celkem funkční:
http://www.imgup.cz/image/dG6

4. 4. 2017 14:53 DH

Vždyť ho měnili nedavno! Ti tedy dobře "hospodaří", měnit identitu co dva roky...

http://www.font.cz/logo/galerie-hlavniho-mesta-prahy-predstavila-nove-graficke-logo.html




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.