Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Festival Febiofest v novém

Jubilejní 25. ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha – Febiofestu se ponese v duchu oslav a do nové etapy vstoupí s pozměněným názvem a novou vizuální identitou.

Jméno Febiofest, které vychází ze jména produkční společnosti Febio zakladatele a prezidenta Fera Feniče, ustupuje do pozadí. Přehlídka se bude prezentovat pod novým jménem Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest. Další změnou je „omlazení“ festivalu, které má přilákat nové, zejména mladší publikum. S tímto zadáním pracovali účastníci výběrového řízení na nový vizuální styl, z něhož vyšel vítězně návrh studia Touch s tématem „Nechte se unést“.

 

   

 

„Zadání pro novou identitu bylo velmi podrobné a obsahovalo mnoho nutných prvků, které designéři museli sladit dohromady. V identitě mělo hrát významnou roli město Praha, celkové vyznění mělo být atraktivní pro nové skupiny diváků, aniž by odradilo skalní fanoušky, vizuál měl působit filmově a zároveň mladě a svěže,“ říká o zadání Šárka Bušková, která projekt řídí na straně zadavatele.

Vybraný koncept „Nechte se unést“ symbolizuje zážitek, který se dostaví po zhlédnutí obzvlášť silného filmu. „Jde o ten moment, kdy film skončí, ale divák se ještě pořád „nese“ v náladě a emocích, které u něj film vyvolal. Toto téma bude festival dále rozpracovávat i v dalších ročnících, ale pokaždé v trochu jiném ztvárnění,“ vysvětluje koncept jeho tvůrce Martin Marušinec.

Vizuály tohoto ročníku dostal na starosti fotograf Miro Minarovych, který stojí za řádkou úspěšných a mezinárodně oceňovaných kampaní. Focení probíhalo na střeše OD Kotva, kde je krásný výhled na Pražský hrad i žižkovskou televizní věž. Focení bylo od začátku koncipované s minimem postprodukce. Casting a produkci focení zařídila Veronika Menschiková.

Se změnou jména přišlo i nové logo a korporátní identita. „Od počátku jsme věděli, že vizuální styl bude postaven na silné fotce, proto je design minimalistický,“ vysvětluje Neil Johnston, který novou identitu navrhoval. Klíčové je použití písma Platform, geometrického sans serifu s velmi charakteristickými tvary některých písmen. „Díky dobře vybranému fontu a mírnému natočení a zkosení písma vznikl typografický styl, který funguje jako unikátní rozpoznávací prvek pro design a sazbu festivalových materiálů,“ dodává Aleš Mička, který design supervizoval.

Studio Touch mělo na starosti vytvoření základních vizuálů a principů identity. Do finální podoby materiály následně připravilo DTP studio wyc.design a za webovou stránkou festivalu stojí White Gorila.


Komentáře k článku

3. 3. 2018 10:09 J*

Tady vidim velky spatny

1. 3. 2018 13:17 M

Smarja pano. Zacina to vypadat, ze zprzneny typo u Litacky nebyla nahoda/rozmar klienta.

1. 3. 2018 06:12 pala

Útočí to na moji OCD. Dobrý, ale nerada bych to viděla často.

28. 2. 2018 12:23 Lívanec

fotograficky klise prej silna fotografie a zbytek naprosto fadni velky predesignovany nic




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.