Deník E15 mění logo a layout
Ekonomický deník E15 z vydavatelství Mladá fronta slaví v listopadu osmileté výročí od prvního vydání. Poprvé nyní zásadně mění logo i design. Deník bude od 5. října vycházet v nové grafické podobě. Redesignem reaguje redakce deníku na aktuální trendy v tištěných i mobilních a elektronických médiích.
Cílem redesignu bylo zmodernizování a provzdušnění. „Chceme čtenářům i nadále přinášet důležité a seriózní ekonomické a politické informace i inteligentní zábavu. Poprvé měníme logo, fonty i strukturu. S moderním designem přichází větší pestrost, atraktivita a cílení na ještě širší čtenářskou obec. Respektujeme také čas svých čtenářů, takže se nadále držíme hesla 15 minut pro ekonomiku a byznys,“ řekla Tereza Zavadilová, šéfredaktorka deníku E15, vydavatelství Mladá fronta.
Nová podoba deníku E15 umožňuje větší komfort pro čtení ve smartphonech a tabletech. Čtenáři zpravodajství E15 navíc patří mezi technologicky nejvybavenější a chytré telefony nebo tablety jich ke čtení deníku využívá již 25 tisíc. Zlom stránek je přizpůsoben i webovému rozhraní.
Návrh designu realizoval Jiří Bušek, zkušený grafik s praxí z grafického pojetí mnoha titulů od devadesátých let. „Logo jsme společně směrovali nikoli ke zcela novému tvaru, ale k figuře, která je v určité harmonii s logem současným, ale více respektuje současnou estetiku.
Redesign pak vznikal v úzké spolupráci s redakcí, protože kvalitní grafika stojí na dobře promyšleném konceptu rubrik, na snaze zkoušet nové věci. Cílem bylo vytvořit lepší produkt, který je přehlednější, obrazově dobře ukotven, s čitelnější a přátelskou typografií,“ řekl Jiří Bušek, autor nové podoby deníku E15.
Zdroj a více zde.
Již v roce 2007 jsme zde psali o potřebě redesignu (tehdy nové) značky E15 a navrhovali i možné úpravy. Článek a komentáře z té doby najdete zde.