Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

49. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary

Na nedávné tiskové konferenci v Karlových Varech představil prezident festivalu Jiří Bartoška logo 49. ročníku nejznámějšího českého filmového festivalu. Jeho autorem je Studio Najbrt.

Studio Najbrt pro Karlovarský filmový festival pracuje od roku 1995.
Devětačtyřicátý MFF Karlovy Vary se uskuteční od 4. do 12. července.

Více a také ukázky parodií, které se na tento plakát objevily najdete zde.

Zdroj zde.


Komentáře k článku

6. 7. 2014 22:34 Karel Novák

Příznačné je, že v reklamě na festival uváděné v TV se prasátko neobjevovalo, a to byla česká reklama v české TV. Nebo mi něco ušlo?

3. 7. 2014 11:56 Abu

Ten rozhovor me zas tak nezajima. Design ma mluvit sam o sobe. Ja jsem tady spis obhajoval navrh Najbrtu a byl jsem zvedavy na aplikace, ktere se priznam me zkamaly. Cekal jsem jedinecny navazjuci styl i pro postery ve Varech a ostatni aplikace. Ale nic takovyho se nekonalo. Je to tam naroubovany jako podivna runa s linou invenci. Pusobi to tvrde, nehezky a v neposledni rade zbytecne. Za me to jako celek neni dobre a v zahranici v profi lize neprodejna vec.

11. 6. 2014 14:38 Font

V chystaném Fontu 135 vyjde krátký rozhovor s Alešem Najbrtem a naše úvaha na toto téma.

PS: Některé vyloženě sprosté a vulgární urážky anonymů budeme i nadále mazat. Díky za pochopení a kultivovanou, neanonymní odbornou diskuzi.

11. 6. 2014 08:21 Pavel

Me prijde LFS vzdycky jako trendy namrd. Jak studentsky rozcvicky v grafice. Tohle je jina liga. Ale rozumim ze zdejsi ctenari porovnavaji neporovnatelne, co se da delat. A to neni otazka vkusu, ale oboru.

4. 6. 2014 13:05 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Ehm, tak ne HipHop, ale "Jubilejní ročník Letní filmové školy Uherské Hradiště provází nový, velmi vydařený vizuál, vytvořený Janem Havlem ze studia Belavenir Prague".

4. 6. 2014 12:58 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Soutez sama o sobe nic nezarucuje. Viz prave otresna LFS ktera poslednich par let je uplne mimo. Prijde me smesne v tomhle konkretnim pripade argumentovat necim jako jsou vizualy pro LFS. Po tom co se tam vystridalo par podprumernych provincnich studii to letos korunuje Vladimir HipHop s jeho vytvorem. Ale treba je pro tebe prave lfs vzor korektne vysoutezeneho vysledku. Tvuj nazor :)

2. 6. 2014 18:21 s jedním studiem na věčné vary a nikdy jinak

milá veverko,
demence je bezdůvodně a bez soutěže roky dotovat jedno předražené studio,
nevím proč by nemohla být soutěž /třeba na 2roky dopředu/, ale opravdu soutěž, ne žádná karlovarská losovačka, kde se v porotě sejdou kámoši a vybírají zase kámoše. Vybralo by se to nejlepší a ne nějaká upocená monopolní nuda.
Pravý důvod nechuti k soutěžení je jinde, holt by jedno studio přišlo o karlovarský vývar, je to jen evidentní strach, že by to nevyhráli.
Proč mohla být soutěž na Pražskou filharmonii, proč je soutěž na LFŠ atd.?
Čas i prachy na to jsou. Soutěž by jistě nebyla dražší než přeplacené studio,
to jsou jen účelové kecy.
Nesmyslné prachy se utrácí právě bez soutěže.
Největší demence je obhajovat typický příklad klientelismu fungující spoluprací.
Mimochodem, plakáty v téhle formě jsou tak samoúčelné a nefunkční, že kdyby nebyly vůbec,tak se nic nestane.

2. 6. 2014 11:03 David

Prasata pro prasata a Bartoškovi to asi nedošlo, nebo to ví moc dobře a hloupě, nebo škodolibě se směje (my máme s jsme a vy nemáte a nikdy mít nebudete).

2. 6. 2014 10:59 Pavel

Hloupí lidé, hloupé věci. Tohle už má komentář samo za sebe. Maras, jako každý rok od studia "N"

23. 5. 2014 18:53 mukl

Přál bych si mít jednou klienta, který nebude lpět na vyjetých kolejích, po kterých se ubírají téměř všichni, který se nebude stydět za něco, co "je vidět", který nebude vyžadovat tisíckrát použitá klišé... Ne že bych si vyloženě z 49. FFKV sedl na zadek, ale oceňuji, že to je něco, co člověk nevídá každý den. Gratuluji p. Bartoškovi, že vyndal hlavu ze své "kloaky" (pokud ji tam kdy měl) a podíval se dál než na obroučky svých brýlí (pokud je nemá zrovna na čele, protože pak je to fyzicky nemožné).

19. 5. 2014 14:04 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Souteze nemaji funkci aby predesli korupci. To ze se takto v cechach zneuzivaji jako je vec druha a to ze je to stejne nefunkcni opatreni je vec treti.

Souteze jsou vzdycky nakladnejsi pro organizatora nez oslovit nekoho na primo. Za ty prirozene vyssi naklady (plat poroty, odmeny za prvni mista a skocovne pro ostatni oslovene studia) ziskava organizator vetsi moznost vyberu, diky pripadne odborne porote ma vetsi zaruky ze bude navrhovana vec funkcni atd..

Tvrdit zde, ze by vary meli vypisovat kazdyrok soutez a utracet tak nesmyslne penize i cas vsech zucastnenych je demence.
Spoluprace jim funguje. Obe strany jsou spokojeny.
Pro me osobne je jednoznacne pozitivni signal kdyz vidim ze nekdo s nekym spolupracuje uz desitky let.

19. 5. 2014 09:28 Jiří Hudec

Tak ještě jednou. A naposled, protože je to ztráta času. Pominu otázku, co kdo řeší. Asi každý podle svého, myslím... Jen jsem si vzpomněl na diskuzi týkající se někdejšího loga Czech Republike, už jsem to zmínil. Jestli se dobře pamatuji, návrh byl tehdy velice pozitivně hodnocený. Tedy zdůvodňovaný. A jestli se nepletu, zvolna vyšuměl, pokud se vůbec kdy začal používat. Tak mě napadá, jakpak to asi je doopravdy... Tenhle titulek z dnešního výběru zpráv na Seznamu (ne že bych na tom ujížděl) mi připadá v souvislosti s touto debatou příznačný: „Rozepíšu to na čtyři akce, vole, a je to bez výběrovky, ne?“ zní nahrávka z ČSSD v Břeclavi... Myslet si o tom může každý, co chce. Někdo prostě řeší jen jedno, jiný řeší zase druhé. Pravdou je, že takové praktiky se staly znepokojivou samozřejmostí této éry. A tak je otázka, zda opravdu můžeme řešit jen jedno nebo druhé, nebo se zamyslet nad tím, zda z hlediska vyššího principu mravního, jak zní citace ze závěru toho krásného českého filmu z války, je tahle společnost a vše, co se v ní ukotvilo jako soupis nepsaných pravidel, je v pořádku. Osobně se domnívám, že nikoliv. A musím na závěr konstatovat, že se grafickým designem prakticky už řadu let nezabývám, nikdy jsem nebyl "špičkovým" grafickým designerem, ale vkus a jistý rozhled jsem neztratil. Koupil jsem knihu Design loga, kde z českých studií je myslím pouze Lavmí... A jsou tam zastoupena loga z celého světa. Není všechno zlato, co se třpytí... A tak s HEHE nakonec říkám: Amen.

18. 5. 2014 23:21 věra marešová | vgrafik.cz

já řeším jen grafiku ... jsem grafická designérka :)

18. 5. 2014 15:29 HEHE

Petře, to víte že jo. Goebbels taky tvrdil že sebevětší lež, stokrát zopakován a, se automaticky stává pravdou. Nejvíc miluji organizované tábory pravdoláskařů, kteří militantně šíři svůj weltanshauung. Ať už křičí knížepán na hrad, nebo předávají poselství o nejlepší grafice, tak jediný fakt je ten že přes tento názor nejede vlak. Amen. Najbrt je skvělý, plakáty jsou ultra nápadité, průběh zadávání zakázky v pořádku. Super, super a ještě jednou super. Amen.

18. 5. 2014 11:51 maruna

Vážení, nikdy jsem sem nepsala, ale teď musím. Je to super ! Řekla bych, že Najbrti vyhráli na celé čáře. A tím momentálně myslím počet příspěvků diskutujících pod jedním článkem. Možná, kdyby Font měl nějakou statistiku, tak by to nejspíš potvrdil.

18. 5. 2014 09:49 Petr

Pokud tady nekdo neco glorifikoval tak jedine dobrou praci.

18. 5. 2014 00:05 HEHE

Debatou na téma klientelismus jsem opravdu nechtěl spustit sérii osobních invektiv. Věra Marešová má za sebou mnoho kvalitní práce, stejně jako Najbrt. Kritizoval jsem elementární fungování a absurdní glorifikaci. Nemyslím si že je vyžadování korektního jednání a stejného metru všem nutně otázkou závisti. To je dost demagogie.

17. 5. 2014 21:20 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Jaroslav ma plusove body za braneni cti napadene zeny.

17. 5. 2014 20:02 Jaroslav Novotný

"Vyvařené vary" koho oslovujete Věruško? Co si to dovolujete, bezejmenný chudáku? A ohledně: Pan profesor v porotě to vždycky nějak uhraje a obcházení soutěží, můžete prosím dodat důkaz? Tak to vypište, jaký profesor, který atelier absolvovala, o které soutěže šlo? Jinak je to na stíhání za pomluvu a mě už je blbě tady z toho napadání Najbrtů a osočování všech co něco dělaj. Jistě vám došlo, že není problém si zjistit, z jakého počítače jste to napsal a budete za to muset nést následky.

17. 5. 2014 19:44 Petr

Predne uvadim, ze se jedna o muj nazor, nikoliv pro nekoho znervoznitelnou obecnou pravdu. Prace od Najbrtu jsou fajn a az na vzacne vyjimky konkretnich projektu nemaji pro me u nas konkurenci. Uz jsem je tady vychvaloval dost, ale v souvislosti se studiem Redesign, nemam nikdy dojem, ze jsem ty napady uz nekde videl.. Najbrt je pro me silny studio a ma vyrazny vytvarniky. Byt je jejich neprobadana cesta nekdy trnita:) A netusim proc by se mel menit dodavatel pokud je zadavatel spokojeny. Aplikace maji dotazeny dobre, neni to zadna mechanika... A to jakoze zname odflakdy koncovky... Jinak znamy a kontakty k podnikani patri, je potreba si umet vydelat na najem, vyplaty lidi, servis auta atd... Vsechno ostatni je pruser.

17. 5. 2014 17:56 vyvařené vary

Jo Věruško, korupce a klientelismus funguje všude na světě nejlíp, tak proč dělat nějaké soutěže, že. Chápu , že zrovna vám to nevadí, když jste absolvovala atelier, který je na obcházení soutěží postaven. Pan profesor v porotě to vždycky nějak uhraje.
Tak si můžete v klídku řešit jen grafiku a o nic jiného se starat nemusíte.
Prostě grafiku bez toho, jak se k té práci dostanete nejde oddělit.
Takže si kecy o závisti nechte na svůj blog.
Zkuste argumentovat alespoň trochu smysluplně.

17. 5. 2014 17:45 Jakub www.endemitwork.com

nounejme: Ty bys moh bejt ministr financi... minimalne :-))

17. 5. 2014 16:23 honza

Samozřejmě, že řešíme finance s grafikou dohromady, rozhodně neřešíme jenom peníze samotné. Souhlasím s příspěvkem "Když zadavatel na svoji akci dostává dotaci 30 milionů ze státní kasy, další miliony z rozpočtu města a další miliony posílají polostátní firmy, tak by tendr měl být bez diskuse. " Byl tendr na Pražské jaro, dostal to místo Najbrtů Redesign a je to výborné. A ty peníze, Věro, které jdou ze státní kasy vydělávám já například jako skladník v Tescu. Není to závist, je to spíš smutek z toho, že žijeme ve zkorumpovaném státě, kde si preníze přihrávají kamarádi.

17. 5. 2014 15:30 věra marešová | vgrafik.cz

takže - řešíte finance a ne grafiku ...
... a že je Nabrt kamošem Bartošky to je jedině dobře, jinak by nemohl vznikout, tak nekonzumní plakát, a stejně nevíme jaké bylo přání zadavatele ... jednoduše tady vždy bude ta česká závist ...

17. 5. 2014 02:51 Dan

Taky nechápu, proč dělat tendry tam, kde to funguje. Naopak známe tendry, který dopadly katastrofálně. To není recept.

16. 5. 2014 21:12 malý nerozumný Jakube

Když zadavatel na svoji akci dostává dotaci 30 milionů ze státní kasy,
další miliony z rozpočtu města a další miliony posílají polostátní firmy, tak by tendr měl být bez diskuse.
Až to bude zadavatel financovat ze svého, tak ať si dělá co chce.
Jinak je to jen klientelistickej bordel.

16. 5. 2014 18:40 Jakub www.endemitwork.com

Nejak nechapu proc by se mel vyhlasovat tendr, kdyz ten zadavatel je evidentne s praci studia spokojenej. A tim, ze by to vypadalo jinak, kdyby byl tendr, bych si nebyl moc jistej, protoze to klidne muze byt prani klienta prezentovat se takhle neotrele. Kazdopadne si myslim, ze jim to klape a doufam, ze dlouho bude :-) Jen houšť !

16. 5. 2014 17:51 bert

Věro, to, že píšeš, že "plakát je ok, koncept taky ... že to vytváří další symboliku je skvělé ...." to je Tvůj názor, žádná obecná pravda. Budeš se muset naučit respektovat i názory jiných. Řešíme, že kdyby byl vypsaný tendr, mohl být vizuální styl, který by nevypadal jako typografický rébus. Jednoduše proto, že výherce by třeba nebyl kámoš zadavatele a nemohl by si to dovolit.

15. 5. 2014 22:58 věra marešová | vgrafik.cz

co řešíte? plakát a typo a nebo jen Najbrt studio? odprostěte se od toho kdo to dělala a hodnoťte grafiku a ne grafika/studio! Hodnotím koncept a přístup ... plakát je ok, koncept taky ... že to vytváří další symboliku je skvělé ....

15. 5. 2014 21:01 lh>petr

marvil, side2, laborator, redesign

15. 5. 2014 20:07 Petr

lh: Proste prace Najbrtu je hodne casto zaraditelna do zahranicnich portfolii, s tim mam u vesitny CZ tvorby ted problem. vytvarno, vykon, idea, typografie, zpracovani, vtip, zacileni, cteni souvislosti atd.. Aspekty ktery ma mit dobry studio. Mame tady spoustu kvalitnich vetsich trendy delniku s navzajem zamenitelnym stylem. Vyrazny kvalitni studia tady chybi, ktery jsou zaroven schopny reagovat na velkou zakazku a zvladnout ji. Samozrejme beru vasi namitku, je to mu subjektivni nazor, ale od toho je diskuse diskusi. Zajimalo by me opravdu jake studio u nas mate rad vy. Neresim jednotlivce kde se da najit kvalitni exot.

15. 5. 2014 19:37 HEHE

Milý Petře, patrně nechápu Vaši výrokovou logiku. Analogicky pak nechápu v jakém kontextu mám předkládat lepší či horší studia. Také nechapu jak jste Vy právě dospěl k osobnímu konsensu a neoblomnosti v přesvědčení, že studio Najbrt je "nejlepší v republice". Oplatím tedy stejnou mincí, jste schopen v neexaktním oboru dokladovat jednoznačně nejlepší práci a studio? Gratuluji. Mnozí kunst historikové Váš algoritmus také jistě ocení.

15. 5. 2014 19:09 Jiří Hudec

Tak jo, abych nebyl podezíraný z pokušení skrýt se za anonymní příspěvek, všechny kontakty jsem pravdivě uvedl.
Nezúčastňuju se příliš často těchto debat, protože to nedává smysl a nic to na zaběhnutých pořádcích nezmění. Nicméně: co je moc - to je moc. Glorifikace tvorby studia Najbrt mi připadá pitomá, stejně jako jsou pitomé důsledky výše zmíněné glorifikace. Je to úplně stejné s logem Rozhlasu, jistě se najde řada znalců, kteří budou zasvěceně přesvědčovat o tom, že logo je dokonalé a minimalisticky úsporné, atd. Nebaví mě ty blafy opakovat. To, co považuji za mnohem nebezpečnější než jedno mizerné logo v záplavě jiných mizerných log, je skutečnost, že tento přístup vede k vytváření naprosto falešných estetických hodnot. Cituji část příspěvku: ...čímž se mu plakát vryje do paměti. No, je-li to tak, pak kdyby na plakátu bylo hovno, vryje se do paměti nepochybně také. Vzhledem k tomu, že všichni víme, jak to v těchto končinách chodí, mám za to, že kdyby to hovno bylo podepsané zvučným jménem, mnozí by jásali úplně stejně. A Praha je opravdu hlavním městem České repub"like".
Na závěr pěkný pozdrav: Mor a cholera!

15. 5. 2014 15:09 petr

pojde na me odkazem na lepsi ceske studio.

15. 5. 2014 13:23 lh>petr

To myslite vazne, ze studio najbrt je nejlepsi v cechach? Doufam, ze ne. Osobne bych uvital tendr pro MFFKV, myslim ze by to vsem stranam jen prospelo.

15. 5. 2014 10:35 Petr

Ukazte HEHE lepsi cesky studio nez je Najbt, sem s tim:) Blby co, ono neni. To co pisete je jasnej doklad vaseho citu pro vec, nic vic...

15. 5. 2014 02:18 HEHE

Font je od nynějška automat na platné a automaticky správné názory? Je-li zde platforma pro vyjádření názoru, tak za mne je tato práce obyčně populistický šovinismus. Denně mi na rss čtečku dojde hromada kvalitnějšího materiálu. U vizuálu zapadlé vesnice budeme kritizovat nekorektní průběh realizace. Budeme zakládat účelové grafické únie. A nad vyloženým protekcionismem máme všichni dělat velké och a kdo pípne je automaticky závistivá veš. Studio najbrt je pro mne obrazem nekalých jevů v našem oboru a příkladem odlehčeného pojmu "klientelismus". Není to případ jen KV, ale i mizerných plakátů ČL a pochybných městských vizuálů. Toť můj názor a nehodlám jej dokládat ani daktiloskopicky ani urinálně.

14. 5. 2014 22:05 lh

koukam diskuze hodna detskeho piskoviste. Tak si dal slapejte po babovickach, ja si jdu koupit nanuka.

13. 5. 2014 20:55 Font

trojtečka: Bohužel vůbec nevíte, o čem píšete (což se týká hodnocení práce naší redakce i náročnosti práce na hodnocených vizuálech festivalu). Stejně primitivně někteří lidé hodnotí třeba malby Picassa: "Co na tom je? Pár čmáranic, to bych svedl taky a zadarmo." Faktem je, že takoví lidé obvykle sami nic zajímavého nevytvoří (podobné je to třeba s "hospodskými trenéry"). Není divu, že se bojíte podepsat. A nikdo vás nenutí sem chodit.

13. 5. 2014 18:15 ...

Fonte Zatím jste nepředvedli nic za co by si stálo priplatit, prvně ukažte,, že tento portál má vůbec ještě cenu sledovat.

Pokud jde o logo festivalu, mám li zakázku jasnou a volné ruce v zadání je to super, radost pro grafika, ale pak to na té práci musí být vidět, divák musí říct vau a né ?? Shit...

Jako postup, zkusíme trik s čísly jako loni a pak vymyslíme jako nějaký příběh. .. ano mluví ze mě závist, tak bych rád vydělal sto táců za nic a to za pouhých 10 minut

13. 5. 2014 08:03 Linda Šperlová

Tak copak tu máme? 49. ročník. Takže čtyřka a devítka, hmm... jé, ono to dává dohromady prasátko, to je super! To nevadí, že to nemá s filmovým festivalem nic společného, prsknem to tam, ať je zase o čem mluvit! On si to beztak někdo vztáhne na sebe a to se teprve rozvíří diskuse...

12. 5. 2014 21:12 korektor

>Abu
Omlouvám se, v první větě svého posledního příspěvku jsem chybně použil výraz „typografie“, jak z dalšího vyplývá, jde o ortografii, pravopis. O typografii jako o jedné kategorii grafického designu v mé poznámce snad nemluvím. Za ostatním si stojím.
Malý, nezáludný dotaz: je správné používání / rozlišování rozdělovníku, pomlčky, mínusu, apod. např. českých úvozovek záležitost technických (pravopisných) pravidel nebo typografie?

12. 5. 2014 18:50 Abu

Ke korektorovi…:). Nevim jestli si to uvedomujete, ale mobilni zarizeni ani neumoznuji to o cem pisete. Vubec se divim ze vam odpovidam.:) Asi diky tomu ze mam typografii jinak rad a svoje korektory v nakladatelsvi teeez:), ale grafika z vas nasrocena znalost cehokoliv neudela. Je to velmi komplexni predevsim vytvarny obor, kde se prvne aplikuje mimoverbani a teprve potom se to zavira do klece pravidel. Jestli to tam je nebo neni je videt i s typografickou chybou. A to jak mezi sebou mluvime, cozeee?? Rozumemim vsem krome vas:) Zkuste nekdy poslouchat pri praci architekty a prijde vam to jako morseovka, nejedou v ISO pane....

Jinak zpatky k Najbrtovi. Prave on tu komplexnost ma vymakanou:). Osobne znam i Marka Pistoru a kolbouk dolu, to logo se mi libi cimdal vic!:)

12. 5. 2014 17:43 Font

Novák> No vida. Šotkovi se jméno Najbrt nějak zalíbilo. :-)
Za upozornění na překlepy děkujeme. Nicméně to nic nemění na tom, co jsme napsali k té "kultivovanosti sdělení".

PS: Externího korektora si najímáme zatím jen na čtení tištěného časopisu Font – a platíme jej z předplatného. Blog zdarma nám toto neumožňuje, bohužel. Je to tady zatím jako s tím darovaným koněm a jeho zuby (při vší úctě k laskavému čtenářovi)...
Nebo byste byli ochotni redakci na blog Fontu nějak přispívat (a tím třeba i na kvalitnější články, analýzy atd.)?

12. 5. 2014 17:28 Karel Novák

Dobrý den, Fonte. Korektor (a já taky) v textu (pod obrázkem) viděl jistě ještě jednoho Nabrta bez j.
Njn, stane se.
Co růží zváno, vonělo by stejně, zváno jinak. Tak nějak Hruškotřas o anonymitě.

12. 5. 2014 16:51 Font

korektor> Když už jsme u té „kultivovanosti sdělení“, je v diskuzi na blogu větším problémem anonymita, než drobné překlepy. Vždy je slušné se představit – nejen při osobním setkání.

12. 5. 2014 15:38 korektor

>Abu
>Stourač
Málo platné, když se vyjadřuji písmem (když komunikuji písmem), tak typografická pravidla, která vznikala (vznikají) postupně vývojem pro přesnější vyjádření, je vhodné respektovat. Je to praktické, to za prvé, a ukazuje to kultivovanost a ohleduplnost ke čtenářům.
První, základní funkcí písma je záznam, sdělení. Někdy nevím, co si mám myslet o tom, kdo z lajdáctví, pohodlnosti či dokonce naschvál znesnadňuje čitelnost svého sdělení.
Zde v diskuzích se pokoušíme si něco sdělit, k něčemu se vyjádřit - a to písmem. Vzdělaný a dbalý píšící má dostatek technické a slovníkové podpory, aby zde své myšlenky nakladl gramaticky i ortograficky (pravopisně) správně, tím myslím také s háčky, čárkami a kroužky. Zdejší komunikace není esemeskování (a i tam už dnes většinou jde dodržet pravopis).

12. 5. 2014 12:48 Abu

Komentáře slow o chybach v textech komentaru sem nepatří, typografický pravidla nemají nic společnýho s názorem na výtvarný záměr a grafiku. Ja to jistim pravidly od Kafky na stole plus mám jedny skripta, ale nepoužívám v komunikaci ani náhodou. To je jak když kočka ukazuje, že umí chodit na místo ten pan slow.

Jinak souhlas s hieronymus.:)

12. 5. 2014 11:59 hieronymus

je to spratkovsky drzé a výborné a to vás mladé zaprděné designéryirituje a to jedobře,p. najbrt presně cítí, co takový festival potrebuje
priznejte si, že je ve vás vneobjektivníchkriticích trochu závisti
a je fakt co závidět...

12. 5. 2014 01:00 Pavel Stourac

slow: typograficka pravidla si nechte do vytvoru. vase 1 - 2 poznamky toho typu nemuzou chybet...si to pis na iphone... Mimochodme vas uklidnim vydelavem, grafikou hodne, vy vecny korektore.;)

11. 5. 2014 14:21 slow

Pane Pavle Stouraci, 5–10 mega nebo 5—10 mega,
nikoliv 5 - 10 mega. Když chcete kritizovat grafický design, naučte se takové základní věci jako je pomlčka a spojovník, když se budete snažit a učit, třeba jednou budete také vydělávat těch 5—10 mega.

A o tom jak se píší tři tečky zase příště…

11. 5. 2014 14:14 slow

Pane JAFe 34, než začnete něco označovat za „lajdáctví, esteticky naprosto laciné a hnusné a ještě jednou hnusné“,
naučte se nejprve základní typografická pravidla, například uvozovky, představte si, se píšou Alt 0132 a Alt 0147, napřed dole a potom nahoře, a pak můžete někoho kritizovat za lajdáctví a poučovat o estetice.
Děkuji.

10. 5. 2014 23:02 martin

Nie je vidno ziadne aplikacie, takze sudit dopredu nie je uplne relevantne. Ale ze to zaujme, je jasne uz z tejto diskusie. Navyse, ulohou toho loga nie je uplne dovysvetlit, nepotrebuje to, do loga nemusi vojst vsetko. Tu ide o jeden rocnik festivalu. Staci ak pozorovatel raz pochopi o co ide a akukolvek dalsiu komunikaciu podpisanu tymto symbolom uvidi, napoji si ju na festival. A myslim, ze to je hlavny ciel. Nepredava sladeny napoj, nepodsuva predrazeny produkt milionom, skor informuje...

10. 5. 2014 18:00 JAF 34

To že po grafické stránce je tato práce naprosto lajdácká a zboldovaná čára esteticky naprosto laciná a hnusná, tak nemění nic na hlavním faktu a záměru studia a festivalu. A to, že Najbrti tímhle dílem opět dosáhly neuvěřitelnýho "virálu" a mluví se o tom opět na celým internetu, buď jakej je to hnus nebo, že to je strašně promýšlená šifra mistra Leonarda. V prvním případě platí většina, ale znáte to. I špatná reklama je reklama. Nejenom pro Najbrty, ale i pro festival.

Já osobně jsem předchozí ročníky ještě bral, přeci jenom mám rád čistý design, ale tohle už je na mě přespříliš. :) Takže palec dolů. Radši esteticky hezčí věc s méně nápadama, než hnus, který má tisíc šifer.

Btw na internetu už jsem i našel, že dvěma tahy "sirek", jde z tohoto letošního loga vytvořit hákáč. Teda Aleši!

10. 5. 2014 11:39 korektor

Vidím, že shluk písmen NAJBRT dělá problém více lidem.

9. 5. 2014 17:48 Pavel Stourac

samo o sobe je to dobre a neni co cesky upatlane a trendy debilni, jak to u nas umime:). Ale na druhou stranu velka pravda, ze opakovacka stejneho pusobeni vizualu / realita ze snad neznam jiny festival ves svete kdy by to naveky delalo jedno studio. U kreativniho oboru jakym film je by se nemelo bat slapnout jinam. Proste otazka zni jestli by to za 5 - 10 mega co za to najrbti rocne maji neudelal nekdo jeste lip a nemusi se vubec jednat o ceske studio... To je na cely veci podle me spatne.

9. 5. 2014 14:21 DN

@Van: nevidim nic zmateneho nebo snad uspech nepromijejiciho na tom ze chci designu porozumet. V tomto pripade se mi to bohuzel nepovedlo.
Chapu ze je zde snaha udelat neco vyjmecneho...ale tretim rokem po sobe v totoznem stylu?

Osobne pak naopak preferuji maximalni jedoduchost a minimalizmus.

9. 5. 2014 13:59 Studio Najbrt

Souhlasím s korektorem. Díky.

9. 5. 2014 12:55 Roman Svoboda

@7. 5. 2014 14:15 Ondřej ... Souhlasim.

9. 5. 2014 12:11 korektor

Budíček!!! Studio Nabrt???

8. 5. 2014 19:48 Dokonalé a nepřehlédnutelné

ještě větší banalita než jsme čekali,
příště se dá čekat bílá plocha se sponzory,
kterou Bartoška s úsměvem zaplatí příspěvkem ze státního rozpočtu,
diváci si domalujou co budou chtít a budou mít pocit, že jsou spolutvůrci,
vrcholná fáze konceptuální typografie aneb jak si nechat dobře zaplatit a neudělat ani čárku,
samozřejmě bez někakého trapného soutěžení jak je u nás zvykem


http://www.kinobox.cz/clanek/8941-obrazem-karlovarsky-festival-predstavil-logo-a-divaci-se-bavi-na-jeho-ucet

8. 5. 2014 15:23 korektor

opravte si, prosím, v úvodních řádcích název studia, vypadlo j

8. 5. 2014 15:21 Karel Novák

Vtipné ztvárnění číslice 49. Skoro celosvětově pochopitelné. Ale musím si upřímně přiznat, že kdyby nad tím nebyla zmínka o Karlových Varech, tak bych, vážený Fonte, spojení s filmem ani po dlouhém přemýšlení nenašel. Vtipné by mi to přišlo v podstatě u každého 49. ročníku čehokoliv a u některých akcí by to bylo vryvné do paměti ještě víc, to snad uznáte. Logo/vizuál na hokejové mistrovství sice není tak "graficky čisté", ale je o hokeji; vtipné, no úsměvné určitě.

P. S. Protože Najbrty obdivuji, tak jsem přemýšlel ještě déle a v tom prasátkovském schématu už vidím projekci na filmové plátno. Pak, že se nesnažím!

8. 5. 2014 08:38 Jakub www.endemitwork.com

Super :-) kazdy rok se tesim na novy navrh.

Pokazde navrh vzbudi spoustu emoci a zacne sam zit. Rozpouta debatu a to je dobre. Plakat opet ukazuje, ze jak festival tak tvurci jeho plakatu maji zdrave sebevedomi.

Někdo psal, ze by meli tvorit dilo, ktere by ovlivnilo mladou generaci. Dle meho nazoru se tak deje, uz jenom v tom, ze je dobre delat veci po svem a ne tak jak to delaji nebo ocekavaji ostatni, nebo kam smeruji trendy.

8. 5. 2014 03:08 Van

1*
Dokonalé a nepřehlédnutelné v záplavě „přelogovaného“ světa. Symbol zdravě a drze jednoduchý, čistý, zapamatovatelný a mnohoznačný.

Závistivcům i jinak nepřejícným navzdory. Polopatici jsou zmatení, klasici uraženi. A čecháčci úspěch nepromíjí.

Mám pocit, že všechny zde zatím uvedené negativní reakce jsou pouze irelevantními bláboly, např.:
má to mít ještě nějaký jiný význam?…
nerozumím tomu…
grafická exhibice placená sponzory a politiky…
příští rok to bude pět kroužků (možná opět nějaký ukradený nápad ala olympijské kruhy), další rok pět čárek…
vyčůraná obchodní strategie…
nedůstojné velikosti mezinárodního festivalu kategorie A…

****************
A Tom Garcy na Designreaderu? (http://designreader.org/47-49-karlovy-vary/)
Opět nedostatek věcných argumentů a hlavně neskrývaná závist, např:

Najbrt předvádí jen další prostředník, ve stylu „dělám věci dokola, tentokrát tam dám pár čar a víte co mi můžete, Bartoška to stejně vezme”…
Nevím, jestli je úplně šťastné, aby byla nějaká akce, která je klientem, přetočena na exhibici grafika…
Pokud bych si nepřečetl, že se jedná o 49. ročník, prakticky bych symbol nebyl schopný dešifrovat…
Btw podobné věci věci vznikaly před čtyřmi lety…
Zopakovat ale podobnou věc další rok a následně i rok poté je dle mého názoru zcela chybná úvaha…


Naštěstí zde paní Věra Marešová se svou trpělivou oponenturou logicky a věcně hájí kolegu a bojuje s větrnými mlýny ignorantů podobně jako v Prostějově (kde s burany bohužel prohrála).

PS: Ignorant není od slova ignorovat.

7. 5. 2014 20:41 Abu

na nase pomery mistnnich patlalu odvazny a dobry. V USA by museli vic zamakat, ale tady super! Jsem zvedavej na dalsi aplikace. 8 micky byly dal rozpracovany moc pekne.

7. 5. 2014 14:59 Jakub

a není navíc náhodou rok prasete?

7. 5. 2014 14:30 Zce

Čistá a nápaditá práce, krom 49 je tam hra s IFF (international fim festival). Mně se to moc líbí.

7. 5. 2014 14:15 Ondřej

Nedivím se, že nikdo nebere grafický designéry vážně, když nejlepší české studio vyplodí tohle. Nedůstojné velikosti mezinárodního festivalu kategorie A.

7. 5. 2014 13:32 Ondra

Mě to baví. Je to drzý, zapamatovatelný. Palec nahoru.

7. 5. 2014 13:26 Honza

Rok od roku trapné a trapnější. Studio Najbrt se se svým rádoby minimalismem dostalo do slepé uličky. Tipuji, že příští rok to bude pět kroužků (možná opět nějaký ukradený nápad ala olympijské kruhy), další rok pět čárek. Vůbec bych tomu tady nevěnoval nějaký prostor. Už jen proto, že se nejedná ani o zajímavý grafický design ani o reklamu. Festival je luxusně dotován od sponzorů i od eráru a nepotřebuje vůbec žádnou propagaci. Toto je (podobně jako Přažské jaro před dvěma lety) čistě exhibice studia Najbrt placená sponzory a politiky. Vyčuraná obchodní strategie, nic víc, nic míň.

7. 5. 2014 13:11 Font

Nám se to líbí. Je to čistá typografická hra, připomínající skvělá péefka prof. Solpery. Číslo 49 je pochopitelné, nicméně divák musí trochu zapřemýšlet a "najít" jej, čímž se mu plakát vryje do paměti. Bílá plocha působí velkoryse a v přeplácaném vizuálním prostoru uklidňuje a paradoxně bude výraznější.

7. 5. 2014 11:48 DN

Krome te 4 a 9 to ma mit jeste nejaky jiny vyznam? Nerozumim tomu.

6. 5. 2014 20:46 Michal

Čistá prasárnička no...nemám slov:)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.