49. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary
Na nedávné tiskové konferenci v Karlových Varech představil prezident festivalu Jiří Bartoška logo 49. ročníku nejznámějšího českého filmového festivalu. Jeho autorem je Studio Najbrt.
Studio Najbrt pro Karlovarský filmový festival pracuje od roku 1995.
Devětačtyřicátý MFF Karlovy Vary se uskuteční od 4. do 12. července.
Více a také ukázky parodií, které se na tento plakát objevily najdete zde.
Zdroj zde.
Komentáře k článku
9. 7. 2014 20:19 Abu
6. 7. 2014 22:34 Karel Novák
3. 7. 2014 11:56 Abu
11. 6. 2014 14:38 Font
PS: Některé vyloženě sprosté a vulgární urážky anonymů budeme i nadále mazat. Díky za pochopení a kultivovanou, neanonymní odbornou diskuzi.
11. 6. 2014 08:21 Pavel
4. 6. 2014 13:05 Lukas Veverka | www.parasite.cz
4. 6. 2014 12:58 Lukas Veverka | www.parasite.cz
2. 6. 2014 18:21 s jedním studiem na věčné vary a nikdy jinak
demence je bezdůvodně a bez soutěže roky dotovat jedno předražené studio,
nevím proč by nemohla být soutěž /třeba na 2roky dopředu/, ale opravdu soutěž, ne žádná karlovarská losovačka, kde se v porotě sejdou kámoši a vybírají zase kámoše. Vybralo by se to nejlepší a ne nějaká upocená monopolní nuda.
Pravý důvod nechuti k soutěžení je jinde, holt by jedno studio přišlo o karlovarský vývar, je to jen evidentní strach, že by to nevyhráli.
Proč mohla být soutěž na Pražskou filharmonii, proč je soutěž na LFŠ atd.?
Čas i prachy na to jsou. Soutěž by jistě nebyla dražší než přeplacené studio,
to jsou jen účelové kecy.
Nesmyslné prachy se utrácí právě bez soutěže.
Největší demence je obhajovat typický příklad klientelismu fungující spoluprací.
Mimochodem, plakáty v téhle formě jsou tak samoúčelné a nefunkční, že kdyby nebyly vůbec,tak se nic nestane.
2. 6. 2014 11:03 David
2. 6. 2014 10:59 Pavel
23. 5. 2014 18:53 mukl
19. 5. 2014 14:04 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Souteze jsou vzdycky nakladnejsi pro organizatora nez oslovit nekoho na primo. Za ty prirozene vyssi naklady (plat poroty, odmeny za prvni mista a skocovne pro ostatni oslovene studia) ziskava organizator vetsi moznost vyberu, diky pripadne odborne porote ma vetsi zaruky ze bude navrhovana vec funkcni atd..
Tvrdit zde, ze by vary meli vypisovat kazdyrok soutez a utracet tak nesmyslne penize i cas vsech zucastnenych je demence.
Spoluprace jim funguje. Obe strany jsou spokojeny.
Pro me osobne je jednoznacne pozitivni signal kdyz vidim ze nekdo s nekym spolupracuje uz desitky let.
19. 5. 2014 09:28 Jiří Hudec
18. 5. 2014 23:21 věra marešová | vgrafik.cz
18. 5. 2014 15:29 HEHE
18. 5. 2014 11:51 maruna
18. 5. 2014 09:49 Petr
18. 5. 2014 00:05 HEHE
17. 5. 2014 21:20 Lukas Veverka | www.parasite.cz
17. 5. 2014 20:02 Jaroslav Novotný
17. 5. 2014 19:44 Petr
17. 5. 2014 17:56 vyvařené vary
Tak si můžete v klídku řešit jen grafiku a o nic jiného se starat nemusíte.
Prostě grafiku bez toho, jak se k té práci dostanete nejde oddělit.
Takže si kecy o závisti nechte na svůj blog.
Zkuste argumentovat alespoň trochu smysluplně.
17. 5. 2014 17:45 Jakub www.endemitwork.com
17. 5. 2014 16:23 honza
17. 5. 2014 15:30 věra marešová | vgrafik.cz
... a že je Nabrt kamošem Bartošky to je jedině dobře, jinak by nemohl vznikout, tak nekonzumní plakát, a stejně nevíme jaké bylo přání zadavatele ... jednoduše tady vždy bude ta česká závist ...
17. 5. 2014 02:51 Dan
16. 5. 2014 21:12 malý nerozumný Jakube
další miliony z rozpočtu města a další miliony posílají polostátní firmy, tak by tendr měl být bez diskuse.
Až to bude zadavatel financovat ze svého, tak ať si dělá co chce.
Jinak je to jen klientelistickej bordel.
16. 5. 2014 18:40 Jakub www.endemitwork.com
16. 5. 2014 17:51 bert
15. 5. 2014 22:58 věra marešová | vgrafik.cz
15. 5. 2014 21:01 lh>petr
15. 5. 2014 20:07 Petr
15. 5. 2014 19:37 HEHE
15. 5. 2014 19:09 Jiří Hudec
Nezúčastňuju se příliš často těchto debat, protože to nedává smysl a nic to na zaběhnutých pořádcích nezmění. Nicméně: co je moc - to je moc. Glorifikace tvorby studia Najbrt mi připadá pitomá, stejně jako jsou pitomé důsledky výše zmíněné glorifikace. Je to úplně stejné s logem Rozhlasu, jistě se najde řada znalců, kteří budou zasvěceně přesvědčovat o tom, že logo je dokonalé a minimalisticky úsporné, atd. Nebaví mě ty blafy opakovat. To, co považuji za mnohem nebezpečnější než jedno mizerné logo v záplavě jiných mizerných log, je skutečnost, že tento přístup vede k vytváření naprosto falešných estetických hodnot. Cituji část příspěvku: ...čímž se mu plakát vryje do paměti. No, je-li to tak, pak kdyby na plakátu bylo hovno, vryje se do paměti nepochybně také. Vzhledem k tomu, že všichni víme, jak to v těchto končinách chodí, mám za to, že kdyby to hovno bylo podepsané zvučným jménem, mnozí by jásali úplně stejně. A Praha je opravdu hlavním městem České repub"like".
Na závěr pěkný pozdrav: Mor a cholera!
15. 5. 2014 15:09 petr
15. 5. 2014 13:23 lh>petr
15. 5. 2014 10:35 Petr
15. 5. 2014 02:18 HEHE
14. 5. 2014 22:05 lh
13. 5. 2014 20:55 Font
13. 5. 2014 18:15 ...
Pokud jde o logo festivalu, mám li zakázku jasnou a volné ruce v zadání je to super, radost pro grafika, ale pak to na té práci musí být vidět, divák musí říct vau a né ?? Shit...
Jako postup, zkusíme trik s čísly jako loni a pak vymyslíme jako nějaký příběh. .. ano mluví ze mě závist, tak bych rád vydělal sto táců za nic a to za pouhých 10 minut
13. 5. 2014 08:03 Linda Šperlová
12. 5. 2014 21:12 korektor
Omlouvám se, v první větě svého posledního příspěvku jsem chybně použil výraz „typografie“, jak z dalšího vyplývá, jde o ortografii, pravopis. O typografii jako o jedné kategorii grafického designu v mé poznámce snad nemluvím. Za ostatním si stojím.
Malý, nezáludný dotaz: je správné používání / rozlišování rozdělovníku, pomlčky, mínusu, apod. např. českých úvozovek záležitost technických (pravopisných) pravidel nebo typografie?
12. 5. 2014 18:50 Abu
Jinak zpatky k Najbrtovi. Prave on tu komplexnost ma vymakanou:). Osobne znam i Marka Pistoru a kolbouk dolu, to logo se mi libi cimdal vic!:)
12. 5. 2014 17:43 Font
Za upozornění na překlepy děkujeme. Nicméně to nic nemění na tom, co jsme napsali k té "kultivovanosti sdělení".
PS: Externího korektora si najímáme zatím jen na čtení tištěného časopisu Font – a platíme jej z předplatného. Blog zdarma nám toto neumožňuje, bohužel. Je to tady zatím jako s tím darovaným koněm a jeho zuby (při vší úctě k laskavému čtenářovi)...
Nebo byste byli ochotni redakci na blog Fontu nějak přispívat (a tím třeba i na kvalitnější články, analýzy atd.)?
12. 5. 2014 17:28 Karel Novák
Njn, stane se.
Co růží zváno, vonělo by stejně, zváno jinak. Tak nějak Hruškotřas o anonymitě.
12. 5. 2014 16:51 Font
12. 5. 2014 15:38 korektor
>Stourač
Málo platné, když se vyjadřuji písmem (když komunikuji písmem), tak typografická pravidla, která vznikala (vznikají) postupně vývojem pro přesnější vyjádření, je vhodné respektovat. Je to praktické, to za prvé, a ukazuje to kultivovanost a ohleduplnost ke čtenářům.
První, základní funkcí písma je záznam, sdělení. Někdy nevím, co si mám myslet o tom, kdo z lajdáctví, pohodlnosti či dokonce naschvál znesnadňuje čitelnost svého sdělení.
Zde v diskuzích se pokoušíme si něco sdělit, k něčemu se vyjádřit - a to písmem. Vzdělaný a dbalý píšící má dostatek technické a slovníkové podpory, aby zde své myšlenky nakladl gramaticky i ortograficky (pravopisně) správně, tím myslím také s háčky, čárkami a kroužky. Zdejší komunikace není esemeskování (a i tam už dnes většinou jde dodržet pravopis).
12. 5. 2014 12:48 Abu
Jinak souhlas s hieronymus.:)
12. 5. 2014 11:59 hieronymus
priznejte si, že je ve vás vneobjektivníchkriticích trochu závisti
a je fakt co závidět...
12. 5. 2014 01:00 Pavel Stourac
11. 5. 2014 14:21 slow
nikoliv 5 - 10 mega. Když chcete kritizovat grafický design, naučte se takové základní věci jako je pomlčka a spojovník, když se budete snažit a učit, třeba jednou budete také vydělávat těch 5—10 mega.
A o tom jak se píší tři tečky zase příště…
11. 5. 2014 14:14 slow
naučte se nejprve základní typografická pravidla, například uvozovky, představte si, se píšou Alt 0132 a Alt 0147, napřed dole a potom nahoře, a pak můžete někoho kritizovat za lajdáctví a poučovat o estetice.
Děkuji.
10. 5. 2014 23:02 martin
10. 5. 2014 18:00 JAF 34
Já osobně jsem předchozí ročníky ještě bral, přeci jenom mám rád čistý design, ale tohle už je na mě přespříliš. :) Takže palec dolů. Radši esteticky hezčí věc s méně nápadama, než hnus, který má tisíc šifer.
Btw na internetu už jsem i našel, že dvěma tahy "sirek", jde z tohoto letošního loga vytvořit hákáč. Teda Aleši!
10. 5. 2014 11:39 korektor
9. 5. 2014 17:48 Pavel Stourac
9. 5. 2014 14:21 DN
Chapu ze je zde snaha udelat neco vyjmecneho...ale tretim rokem po sobe v totoznem stylu?
Osobne pak naopak preferuji maximalni jedoduchost a minimalizmus.
9. 5. 2014 13:59 Studio Najbrt
9. 5. 2014 12:55 Roman Svoboda
9. 5. 2014 12:11 korektor
8. 5. 2014 19:48 Dokonalé a nepřehlédnutelné
příště se dá čekat bílá plocha se sponzory,
kterou Bartoška s úsměvem zaplatí příspěvkem ze státního rozpočtu,
diváci si domalujou co budou chtít a budou mít pocit, že jsou spolutvůrci,
vrcholná fáze konceptuální typografie aneb jak si nechat dobře zaplatit a neudělat ani čárku,
samozřejmě bez někakého trapného soutěžení jak je u nás zvykem
http://www.kinobox.cz/clanek/8941-obrazem-karlovarsky-festival-predstavil-logo-a-divaci-se-bavi-na-jeho-ucet
8. 5. 2014 15:23 korektor
8. 5. 2014 15:21 Karel Novák
P. S. Protože Najbrty obdivuji, tak jsem přemýšlel ještě déle a v tom prasátkovském schématu už vidím projekci na filmové plátno. Pak, že se nesnažím!
8. 5. 2014 08:38 Jakub www.endemitwork.com
Pokazde navrh vzbudi spoustu emoci a zacne sam zit. Rozpouta debatu a to je dobre. Plakat opet ukazuje, ze jak festival tak tvurci jeho plakatu maji zdrave sebevedomi.
Někdo psal, ze by meli tvorit dilo, ktere by ovlivnilo mladou generaci. Dle meho nazoru se tak deje, uz jenom v tom, ze je dobre delat veci po svem a ne tak jak to delaji nebo ocekavaji ostatni, nebo kam smeruji trendy.
8. 5. 2014 03:08 Van
Dokonalé a nepřehlédnutelné v záplavě „přelogovaného“ světa. Symbol zdravě a drze jednoduchý, čistý, zapamatovatelný a mnohoznačný.
Závistivcům i jinak nepřejícným navzdory. Polopatici jsou zmatení, klasici uraženi. A čecháčci úspěch nepromíjí.
Mám pocit, že všechny zde zatím uvedené negativní reakce jsou pouze irelevantními bláboly, např.:
má to mít ještě nějaký jiný význam?…
nerozumím tomu…
grafická exhibice placená sponzory a politiky…
příští rok to bude pět kroužků (možná opět nějaký ukradený nápad ala olympijské kruhy), další rok pět čárek…
vyčůraná obchodní strategie…
nedůstojné velikosti mezinárodního festivalu kategorie A…
****************
A Tom Garcy na Designreaderu? (http://designreader.org/47-49-karlovy-vary/)
Opět nedostatek věcných argumentů a hlavně neskrývaná závist, např:
Najbrt předvádí jen další prostředník, ve stylu „dělám věci dokola, tentokrát tam dám pár čar a víte co mi můžete, Bartoška to stejně vezme”…
Nevím, jestli je úplně šťastné, aby byla nějaká akce, která je klientem, přetočena na exhibici grafika…
Pokud bych si nepřečetl, že se jedná o 49. ročník, prakticky bych symbol nebyl schopný dešifrovat…
Btw podobné věci věci vznikaly před čtyřmi lety…
Zopakovat ale podobnou věc další rok a následně i rok poté je dle mého názoru zcela chybná úvaha…
Naštěstí zde paní Věra Marešová se svou trpělivou oponenturou logicky a věcně hájí kolegu a bojuje s větrnými mlýny ignorantů podobně jako v Prostějově (kde s burany bohužel prohrála).
PS: Ignorant není od slova ignorovat.