Font

archiv

Výběr jazyka

cs / en

 

Třetí ročník festivalu Mouvo se blíží

Už třetím rokem se v Praze představí výběr elitní světové scény motion designu. Tedy svébytného dynamického oboru na průsečíku animace, grafického designu, filmu a nových technologií. O dramaturgii a organizaci festivalu se tradičně stará oceňované studio Oficina, které za Mouvo získalo loni cenu Czech Grand Design. Akce se koná 23. a 24. března v divadle Archa.

Po dvou vyprodaných ročnících se festival znovu uchází o pozornost mezinárodního publika a tentokrát láká na téma mezioborových přesahů a spolupráce. Divákům se tedy vedle ryzích motion designerů představí širší spektrum tvůrců, ať už se jedná o stratégy, technology, typografy, producenty nebo specialisty na branding. Společně se zaměří na specifika oborových přesahů, ve kterých motion design vzniká. Na tvůrčí proces, který staví na principu spolupráce nad rámec vlastní žánrové škatulky.

„Myslet dál. Zkusit víc. Překonávat hranice, bořit bariéry, ovlivňovat se. Oslavme společně ty odvážné, kteří nás posunují dál. Kteří dokážou vést, kam se jiní neodhodlali. Kteří hledají cesty, jaké ještě neznáme,“ tak zní hlavní teze letošního ročníku.

 

MOUVO_Poster.mp4


Ukázka letošního vizuálu

 

Dvoudenní vstupné na festival stojí 2200 Kč. Studentský lístek vychází na 1800 Kč, navíc každá pátá zakoupená studentská vstupenka je zdarma. Zájemci o osobnější setkání s vystupujícími si mohou koupit Mouvo Lover vstupenku za 3500 Kč, díky které získají přístup na zmíněnou VIP party, drobné občerstvení, místo v první řadě hlediště, vybranou novinku z Mouvo kolekce a slevu na letní kreativní workshop.

 

HOSTÉ FESTIVALU:

BUCK | Ryan Honey

Ryan Honey byl u zrodu studia Buck před čtrnácti lety a dohlíží na jednu z jeho tří poboček. Pod jeho vedením vzniká ve studiu v Los Angeles pestrý a hravý mix výstupů od tradiční animace, přes motion design, film až k propracovaným 3D animacím a speciálním efektům. Ze zástupu klientů oceňovaného studia vyčnívají přední americké společnosti jako Google, Apple, Facebook, CNN nebo IBM. Kolaborativní přístup je jedním z pilířů filozofie studia, které se může pyšnit dlouhou řadou cen a úspěchů. Jen v loňském roce posbíraly projekty studia Buck bezmála patnáct různých mezinárodních ocenění.

 

Field

Vizuální mágové ze studia Field připraví program na celý páteční podvečer. Představí kompletní spektrum přístupů ke své práci, ať už se jedná o interaktivní projekty, obří projekční instalace, nebo motion design. Vedle vizuální a estetické stránky nabídnou také teoretickou, strategickou, koncepční a produkční. Studio staví na skloubení uměleckého přístupu s technologickým a získalo zájem řady značek z oblasti sportu (Adidas, Nike), automobilového průmyslu (Maserati), módy (Diesel, Stella McCartney), kultury (British Library, Whitworth Gallery) a dalších.

 

 

Dvein

Režisérská dvojice Teo Guillem a Carlos Pardo z Barcelony tvoří pod jmenovkou Dvein a zabývá se komerčními i kulturními projekty, kde najde využití jejich smysl pro experiment. Kombinují především různé techniky filmové kamery a živých vizuálních efektů s propracovanou počítačovou simulací. Pro jejich osobitý vizuální styl si je zvolili klienti jako National Geographic a Canal+, hudební skupiny Alagoas a Vein nebo kreativní festival F5 New York.

 

 

Proud Creative

Londýnské studio Proud Creative proslulo svým propracovaným strategickým přístupem k designu a brandingu. Může se pyšnit vytříbenou prací pro řadu britských i mezinárodních klientů, namátkou Sony Playstation, BT Vision nebo CNN. Přestože těžiště studiové práce patří brandingu a vizuální identitě, motion design hraje ve výsledné vizuální komunikaci důležitou roli. V minulosti patřilo studio Proud Creative také mezi vizionáře televizního brandingu, když proslulo koncepčně silnou sérií identů pro britskou stanici S4C.

 

 

Entagma

Manuel Casasola Merkle a Moritz Schwind patří k lídrům mnichovského studia Aixsponza. Zároveň jsou oba technologičtí mágové a nadšenci softwarových řešení náročných a komplexních projektů v 3D systému Houdini. Nejpokročilejší simulace, komplexní počítačová grafika a vytříbený procedurální design. Tím se zabývají ve svých tutoriálech na webu Entagma.

 

 

Found

Londýnské studio Found se specializuje na motion design, film a video pro různé platformy, přičemž stojí za všemi fázemi projektů od nápadu až k finální realizaci a klade vysoký důraz na jejich estetiku. Mezi komerční klienty studia Found patří Microsoft, BBC, Rolls-Royce, Arte nebo Sony Playstation, ale také hudebníci jako Ellie Goulding a Take That. Vedle toho se studio zaměřuje na vlastní filmovou tvorbu a za krátkometrážní snímek the Dog and the Elephant získalo v loňském roce řadu ocenění.

 

 

Více informací a kompletní program najdete na webu www.mouvo.cz.


Komentáře k článku





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.