Font

archiv

Výběr jazyka

cs / en

 

Plakát v souboji ideologií 1914–2014

Výstava Plakát v souboji ideologií 1914–2014 odkazuje ke známému výroku „the medium is the message“, který se poprvé objevil v knize Marshalla McLuhana Understanding Media (1964). Záměrem výstavy je z perspektivy současné společenské situace ukázat součinnost média propagandy, jakým je plakát, s poselstvím dominantních ideologií v průběhu posledních sto let.

 

      

  


Výstava Plakát v souboji ideologií 1914–2014 se zaměřuje na médium plakátu (na výstavě jich je přes 500) s přesahy k dalším médiím, jako je film a digitální média, a je členěna do několika sekcí z historického hlediska. První tři sekce ukazují úzké sepětí válek s rozvojem národních států na jedné straně a se vznikem a upevněním komunistického systému po první a druhé světové válce na straně druhé. Další část se zaměřuje na období studené války a soutěž socialismu a kapitalismu, systémů reprezentovaných dvěma světovými velmocemi SSSR a USA. Sekce věnovaná období po roce 1989 zdůrazňuje specifika transformačního období 90. let včetně působení globalizačních procesů. Závěrečná část výstavy naznačuje, jak souvisí překotně vyvíjející se mediální sféra (multimédia a nová média) se současnými ideologickými střety a alternativami, neboli jak se uplatňuje součinnost média a poselství.

Výstavu můžete shlédnout v Centru současného umění DOX v Praze do 19. května.

Zdroj zde.


Komentáře k článku





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.